0 Kč s DPH

Správa objednávek v e-shopu

Z předešlých dílů našeho seriálu o E-shopu inPage jsme se dověděli, jak e-shop nastavit a naplnit. Nyní si ukážeme, jak spravovat objednávky a co systém umožňuje.

Nejlepší je si správu objednávek prakticky vyzkoušet. Provedeme tedy testovací objednávku zboží v našem e-shopu a po odeslání objednávky se přihlásíme do administrace, kde se nám objednávky zobrazí v seznamu objednávek.

Správa objednávek e-shopu

Seznam objednávek

Na začátku řádku vidíme barevný proužek, který nám říká, v jakém stavu se objednávka nachází. Legendu barevných proužků vidíme v patičce stránky. Na konci řádku jsou vždy čtyři ikony a zaškrtávací políčko. Objednávku můžeme upravit, zobrazit náhled, přeposlat shrnutí objednávky zákazníkovi nebo objednávku smazat

Editace objednávky

Hromadné úpravy

Seznam objednávek také umožňuje hromadné úpravy, které zahrnují úpravu stavu objednávek a možnost zaslání informačního e-mailu zákazníkům o této změně. Stačí vybrat objednávky zaškrtnutím políčka na konci řádku, provést změnu stavu a potvrdit.

Filtr objednávek

Objednávky lze snadno filtrovat dle zadaných údajů, nebo je řadit dle data či stavu objednávky. 

Export seznamu zákazníků

Seznam zákazníků včetně kontaktních údajů můžeme vyexportovat do souboru csv a s údaji dále pracovat například v tabulkovém programu Excel. 

Editace objednávek

Objednávku upravíme po kliknutí na tužku. Na zobrazené stránce vidíme formulář s kontaktními údaji zákazníka, políčko se stavem objednávky a seznam objednaných produktů. Veškeré položky lze měnit. Při změně stavu objednávky můžeme zaškrtnutím políčka odeslat informační e-mail zákazníkovi o změně stavu.

Editace objednávky

Můžeme měnit i obsah objednávky, tedy upravit či smazat produkt pomocí ikonek tužky a křížku. Produkt může být i přidán vyplněním formuláře, který se ukáže po kliknutí na odkaz Přidat novou položku.

Editace objednávky

Tisk objednávek (Dodací list)

Objednávku lze vytisknout po zobrazení náhledu, tedy po kliknutí na číslo objednávky či ikonu lupy. Zobrazí se nám náhled objednávky s tlačítkem vytisknout. Po stisknutí tlačítka se zobrazí textová verze objednávky, kterou jednoduše vytiskneme na tiskárně. 

Editace objednávky

Odeslání objednávky zákazníkovi

Zákazníkovi lze znovu odeslat shrnutí objednávky s přidáním vlastního textu. Po kliknutí na obálku se otevře formulář s e-mailovou adresou a se shrnutím objednávky. Text můžeme upravit nebo přidat další informace o objednávce.

Editace objednávky

Smazání objednávky

Objednávku smažeme kliknutím na ikonu křížku. Otevře se detail objednávky s tlačítkem odstranit. Po potvrzení bude objednávka smazána.

Editace objednávky

Uhrazení objednávek

U objednávek, které byly uhrazeny dobírkou, převodem či osobně, je třeba jejich stav změnit ručně.  

Jsou-li objednávky hrazeny prostřednictvím platební brány GoPay či PayPal, je zákazníkům automaticky odesílána zpráva platební bránou o provedení platby a systémem inPage o zaplacení objednávky. Jejich stav se změní automaticky na zaplaceno.

Tým inPage
inpage(zav)zoner.cz

Přidat komentář

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.