0 Kč bez DPH

Propojte si Fakturoid s e-shopem na inPage

Služba slouží pro usnadnění vystavování a evidenci faktur. Fakturoid vám tak může výrazně usnadnit práci s vystavováním faktur ve vašem e-shopu.

V tomto článku si ukážeme, jak službu Fakturoid propojit s vaším e-shopem na inPage.

Registrace do služby Fakturoid

Fakturoid je určen pro vystavování a správu daňových dokladů online. S jeho pomocí můžete spravovat účetnictví a vystavovat faktury kdykoli a odkudkoli. Služba umožňuje vystavovat faktury jak pro vaše české, tak i slovenské zákazníky.

Služba je nabízena v několika variantách, které se liší množstvím funkcí a objemem spravovaných daňových dokladů. Výhodou této služby je, že i v základní variantě, která je zdarma,  je k dispozici API pro automatizované napojení služby Fakturoid na váš e-shop v inPage - viz ceník služby Fakturoid.

Registrace do služby je velice jednoduchá. Stačí provést objednávku testovací služby a vyplnit požadované údaje.

Fakturoid - registrace

Po dokončení objednávky vám přijdou přístupy do administrace Fakturoidu, kde naleznete kompletní správu této služby včetně mnoha nastavení. Důležité je doplnit fakturační a kontaktní údaje vaší firmy, bankovní spojení a domluvit se s provozovatelem služby na konkrétní variantě služby, kterou chcete využívat. Základní varianta služby je zdarma a pro provoz menšího e-shopu, kdy nevystavujete desítky faktur denně, bohatě dostačuje.

Fakturoid - administrace - přehled

Jak propojit Fakturoid s inPage

Nejprve se přihlaste do administrace Fakturoidu. Zde si rozklikněte záložku Nastavení a dále pak položku Uživatelé a oprávnění. Zde naleznete kompletní informace o vašem účtu ve službě Fakturoid a taktéž potřebné údaje pro propojení služby s vašim e-shopem na inPage.

Fakturoid - nastavení uživatele

Pro propojení služby Fakturoid s vašim e-shopem na inPage je nutné si zobrazit položky Účet - E-mail - API klíč.

Tyto údaje a zejména pak API klíč slouží pro komunikaci mezi vašim e-shopem na inPage a službou Fakturoid.

Fakturoid - nastavení API

Všechny tyto údaje bude třeba vložit do administrace vašich webových stránek v inPage a to do sekce E-shop pod položku Fakturační systémy.

Fakturoid - napojení na inPage

Ve chvíli, kdy vložíte údaje Účet - E-mail - API klíč do administrace vašeho e-shopu, dojde k propojení služby Fakturoid a vašeho e-shopu na inPage.

Import objednávky do fakturačního systému Fakturoid

Po dokončení integrace služby Fakturoid do vašeho e-shopu na inPage, se vám v administraci webu zobrazí nově možnost odesílat objednávky do fakturačního systému. S fakturou následně můžete pracovat v rozhraní služby Fakturoid, anebo přímo v administraci vašeho e-shopu, kde máte možnost fakturu zobrazit a odeslat vašemu zákazníkovi.

Import objednávky do fakturačního systému vyžaduje několik kroků.

1) Upravit stav objednávky na Zaplaceno

Ve chvíli, kdy je objednávka ve stavu Zaplaceno, zobrazí se vám v detailu objednávky nová záložka s označením Fakturace.

Import objednávky do Fakturoidu

2) Zkontrolovat a doplnit údaje potřebné pro zanesení objednávky do fakturačního systému

Nejprve vyberete fakturační systém, do kterého chcete objednávku přenést. Následně zkontrolujete, zdali souhlasí číslo objednávky, variabilní symbol a datum.

Následně vyberete způsob úhrady. V případě, že byla úhrada provedena převodem na účet, tak doplníte číslo bankovního účtu, ze kterého byla platba poukázána.

Fakturoid - export objednávky do systému.png

POZOR: Objednávce zaplacené online přes platební bránu, je při importu do fakturačního systému,  přidělen VS odpovídající ID objednávky.

3) Doplnění údajů odběratele faktury

Nyní doplníte údaje o odběrateli. Máte možnost vytvořit buďto nového odběratele, anebo vybrat již existujícího. V posledním kroku vyberete položky, které se mají importovat do fakturačního systému.

Následně kliknete na tlačítko Odeslat a objednávka se přenese do fakturačního systému. V případě, že používáte placenou verzi služby Fakturoid, je možné přímo z tohoto z tohoto dialogu v administraci e-shopu odeslat fakturu vašemu zákazníkovi.

Import objednávky do Fakturoidu

Odeslání faktury zákazníkovi

U placené verze služby Fakturoid, je odeslání faktury automatizované a můžete ho iniciovat v rozhraní Fakturoidu, anebo přímo v e-shopu při odeslání objednávky do fakturačního systému (viz obrázek výše).

I přesto, že u bezplatné varianty služby Fakturoid tato možnost není, neznamená to, že fakturu nemůžete odeslat zákazníkovi. Odeslání faktury provedete přímo v objednávce při úpravě stavu.

Odeslání faktury v PDF.png

Stačí si zobrazit detail dané objednávky, kde při zvolení možnosti Odeslat zákazníkovi upozornění na změnu stavu, se vám zobrazí i možnost Připojit k e-mailu PDF fakturu. Zákazníkovi tak přijde e-mailem informace o změně stavu objednávky a v příloze pak faktura v PDF vystavená službou Fakturoid.

 

Závěrem

Doufáme, že pro vás bude tento návod užitečným a usnadní vám výrazně napojení fakturačního systému Fakturoid do vašeho e-shopu na inPage.

Kdybyste si s napojením služby nevěděli rady a potřebovali byste pomoci, tak nás neváhejte kdkoyli kontaktovat na e-mail info@inpage.cz

Tým inPage
info@inpage.cz

Web s doménou ZDARMA

Přidat komentář

Přehled komentářů