Google Ads - měření konverzí
Služba Google Ads (dříve Google AdWords a Google AdWords Express) je internetové inzertní řešení, jehož prostřednictvím lze propagovat produkty a služby ve vyhledávání Google a na jiných webech. S jeho pomocí lze zvýšit počet návštěv webových stránek. V účtu si můžete nastavit rozpočet a cílení reklamy, spustit nebo ukončit zobrazování reklamy. Poplatek je účtován až po provedené akci např. kliknutím na reklamu.
Součástí google ads je měření konverzí. Ke konverzi dojde reakcí a přínosnou akcí uživatele na vaši reklamu. Například nákup na internetu, registrace, odesílání formuláře apod. Měření konverzí slouží ke zjištění, zda reklama funguje tak jak jsme chtěli a je pro nás přínosná.
Vytvoření konverze
Pro propojení a úspěšné měření konverzí je třeba vložit na webové stránky kód pro měření konverzí. Tento kód je nyní připraven k aktivaci. Na vás je jen vytvořit si konverze v účtu Google Ads a získat ID konverze a štítek konverze.
Před vytvořením samotné konverze je třeba mít v google ads aktivní kampaň (reklamu).
Přihlaste se k účtu Google Ads a klikněte v pravém horním rohu na ikonu klíče a v části Měření klikněte na Konverze.
Přidejte konverzi kliknutím na tlačítko plus.
Vyberte typ konverze tedy v našem případě Webová stránka.
V následujícím formuláři vyplňte:
- Název konverze by měl vystihovat, co konverzí měříme, abychom ji pak snáze našli
- Kategorii konverze, která ji nejlépe popisuje
- Hodnotu konverze:
-
- Použít stejnou hodnotu u všech konverzí - částka udávající hodnotu jednotlivých konverzí pro vaši firmu.
- Používat u jednotlivých konverzí různé hodnoty - v případě, že měříte nákupy produktů s různými cenami.
- Nepoužívat hodnotu.
- Počet konverzí, které se mají započítat
-
- Jedna konverze - ke sledování potenciálních zákazníků, kteří například vyplní na webu registrační formulář, tedy proběhne jen jedna konverze na každé kliknutí na reklamu.
- Každá konverze - ke sledování prodeje, při kterém vaše firma získává nějakou hodnotu z každé konverze.
- Doba sledování - jak dlouho po interakci s reklamou chcete konverze měřit, od 1 - 90 dní.
- Doba sledování konverzí po zobrazení - jak dlouho chcete konverze po zobrazení měřit, od 1 do 30 dní.
- Zahrnout do sloupce Konverze - ve stavu aktivní. Pokud její zaškrtnutí zrušíte, budou data zahrnuta ve sloupci Všechny konverze.
Klikněte na Vytvořit a pokračovat.
Na potvrzující obrazovce zvolte záložku Použít správce značek Google, kde jsou přehledně zobrazeny ID konverze a štítek konverze
Napojení na web
Jakmile získáte ID konverze a štítek konverze, přejděte do administrace inPage do sekce Služby → Google Anlalytics, zadejte do příslušných políček ID konverze a štítek a uložte.
zdroj: ads.google.com, support.google.com
Přidat komentář
Přehled komentářů
Nastavení konverzí
28. 6. 2021 13:55:07 | Jan Werner
Dobrý den. Je možné nastavit vyvolání konverze po vykonání určité konkrétní akce? Konkrétně proklik tlačítka E-Shop, který spustí link na jiiný web. Případně jak na to?
Děkuji
Jan Werner
Odpovědět