0 Kč s DPH

Google Ads - měření konverzí

Služba Google Ads (dříve Google AdWords a Google AdWords Express) je internetové inzertní řešení, jehož prostřednictvím lze propagovat produkty a služby ve vyhledávání Google a na jiných webech. S jeho pomocí lze zvýšit počet návštěv webových stránek. V účtu si můžete nastavit rozpočet a cílení reklamy, spustit nebo ukončit zobrazování reklamy. Poplatek je účtován až po provedené akci např. kliknutím na reklamu. 

Součástí google ads je  měření konverzí. Ke konverzi dojde reakcí a přínosnou akcí uživatele na vaši reklamu. Například nákup na internetu, registrace, odesílání formuláře apod. Měření konverzí slouží ke zjištění, zda reklama funguje tak jak jsme chtěli a je pro nás přínosná.

Vytvoření konverze

Pro propojení a úspěšné měření konverzí je třeba vložit na webové stránky kód pro měření konverzí. Tento kód je nyní připraven k aktivaci. Na vás je jen vytvořit si konverze v účtu Google Ads a získat ID konverze a štítek konverze. 

Před vytvořením samotné konverze je třeba mít v google ads aktivní kampaň (reklamu). 

Přihlaste se k účtu Google Ads a klikněte v pravém horním rohu na ikonu klíče a v části Měření klikněte na Konverze.

Google Ads - měření konverzí

Přidejte konverzi kliknutím na tlačítko plus.

Google Ads - přidat konverzi

Vyberte typ konverze tedy v našem případě Webová stránka.

Google Ads - typ konverze

V následujícím formuláři vyplňte:

  • Název konverze by měl vystihovat, co konverzí měříme, abychom ji pak snáze našli
  • Kategorii konverze, která ji nejlépe popisuje
  • Hodnotu konverze:
    • Použít stejnou hodnotu u všech konverzí - částka udávající hodnotu jednotlivých konverzí pro vaši firmu.
    • Používat u jednotlivých konverzí různé hodnoty - v případě, že měříte nákupy produktů s různými cenami. 
    • Nepoužívat hodnotu
  • Počet konverzí, které se mají započítat
    • Jedna konverze - ke sledování potenciálních zákazníků, kteří například vyplní na webu registrační formulář, tedy proběhne jen jedna konverze na každé kliknutí na reklamu.
    • Každá konverze - ke sledování prodeje, při kterém vaše firma získává nějakou hodnotu z každé konverze.
  • Doba sledování - jak dlouho po interakci s reklamou chcete konverze měřit, od 1 - 90 dní. 
  • Doba sledování konverzí po zobrazení - jak dlouho chcete konverze po zobrazení měřit, od 1 do 30 dní.
  • Zahrnout do sloupce Konverze - ve stavu aktivní. Pokud její zaškrtnutí zrušíte, budou data zahrnuta ve sloupci Všechny konverze

Klikněte na Vytvořit a pokračovat.

Google Ads - nastavení konverze

Na potvrzující obrazovce zvolte záložku Použít správce značek Google, kde jsou přehledně zobrazeny ID konverze a štítek konverze

Google Ads - značka konverze

Napojení na web

Jakmile získáte ID konverze a štítek konverze, přejděte do administrace inPage do sekce Služby → Google Anlalytics, zadejte do příslušných políček ID konverze a štítek a uložte. 

Vložení ID konverze a štítku do inPagegoogle-ads-inpage.pngnapojení ads do inPage.png

zdroj: ads.google.com, support.google.com

Tým inPage
info(zav)inpage.cz

Přidat komentář