0 Kč bez DPH

Měření elektronického obchodu v Google Analytics

Pro úspěšný e-shop potřebujete mít k dispozici přesná data jednak o návštěvnosti webu, ale také o zobrazení produktů a jejich prodejích. Jak si aktivovat měření prodejů na e-shopu ve službě Google Analytics se dočtete v tomto článku.

K čemu je měření e-shopu v Google Analytics užitečné

Za pomocí Google Analytics můžete sbírat a analyzovat data nejen o návštěvnosti webu, ale také o nákupech a objednávkách ve vašem e-shopu. Můžete tak vidět, co vaši zákazníci nakupují, které produkty je nejvíce zajímají a díky tomu optimalizovat váš prodej, aby byl co nejúspěšnější. Služba sbírá informace o provedených objednávkách, hodnotě objednávky, konverzní poměry e-shopu a další. 

Jak si měření e-shopu aktivovat

Pro měření e-shopu stačí mít web propojen se službou Google Analytics, kde však není již nutné měření e-shopu samostatně aktivovat, ale je již automaticky k dispozici. V Google Analytics si pak jen vybíráte, jaká data chcete zobrazovat a to pomocí rozsáhlých možností filtrování.

Aby se však data z e-shopu do Analytics posílala, je třeba si tuto možnost aktivovat v administraci vašeho webu a to v sekci /Služby/ kde vyberete možnost Google a  v podvýběru možnost Gooogle Analytics.

měření el obchodu

Následně zaškrtnete možnost Zapnout měření elektronického obchodu a dialog k nastavení uložíte.

měření el obchodu

Poté již budou data o prodejích a konverzích na vašem webu viditelná i v Google Analytics.

Měření v Google Analytics mívá zpravidla prodlevu a data se zde začnou propisovat až po uplynutí jednoho až dvou dnů od aktivace měření na vašem webu.

Jaká data posílá inPage do Google Analytics

V Google Analytics je k dispozici velké množství různých nastavení a vytváření eventů (událostí), které lze měřit. Na inPage jsou k dispozici dva základní, které nemusíte v analytics nijak definovat. Jedná se o event purchase (aktivuje se po dokončení objednávky na webu)  a event conversion (aktivuje se po dokončení objednávky pokud máte na webu napojenu službu Google Ads).

Viz script níže

gtag('event', 'purchase', {
    "transaction_id": "0057\/152037",
    "currency": "CZK",
    "value": 140,
    "shipping": 0,
    "tax": 24,
    "items": [{
        "item_id": 221867,
        "item_name": "Lžíce do bot",
        "quantity": 1,
        "price": 140,
        "item_category": "Boty - řádkové",
        "index": 0,
        "item_variant": "XL"
    }]
});     gtag('event', 'conversion', {
    "send_to": "AW-123456789\/B4ACDcF2H4Hij-L4KM",
    "currency": "CZK",
    "value": 140,
    "transaction_id": "0057\/152037"
});

Konkrétně se jedná o tato data:

- transaction_id = identifikátor transakce

- currency = měna

- value = hodnota

- shipping = doprava

- tax = DPH

- item_id = identifikátor konkrétního produktu

- item_name = název konkrétního produktu

- quantity = počet

- price = cena

- item_category = kategorie produktu

- item_variant = varianta produktu

Závěrem

Věříme, že díky možnostem měření e-shopu ve službě Google Analytics budete mít lepší přehled o prodejích na vašem e-shopu a můžete tak s nasbíraných dat lépe optimalizovat prodeje na vašem e-shopu. Pokud byste s nastavením měření e-shopu potřebovali pomoci, tak nás neváhejte kdykoli kontaktovat.

Tým inPage
info@inpage.cz

Web s doménou ZDARMA

Přidat komentář

Přehled komentářů