HTML hlavička stránek
Aby se vaše webové stránky umístily na dobrých pozicích ve vyhledávačích, je nutné se zaměřit na správně strukturovaný obsah. Ovšem v inPage je ještě jeden prvek, který byste rozhodně neměli v této souvislosti opomenout nastavit.
Vyhledávače jsou dnes již natolik pokročilé, že při procházení stránek dovedou zpracovat jejich text a podle toho, jak jsou v něm obsažena nebo různě zvýrazněna klíčová slova, posoudí, zda daná stránka odpovídá něčemu, co uživatel vyhledávače zrovna potřebuje. V případě, že je tomu tak, bude stránka zařazena do výsledků hledání a podle určitých kritérií se umístí na lepším nebo horším místě.
Způsobů, jak ovlivnit umístění ve vyhledávači, existuje mnoho. Základem je samozřejmě kvalitní obsah, ve kterém se často opakuje klíčové slovo, na kterém chcete ve vyhledávači cílit. Obsah by samozřejmě měl být v prvé řadě přirozený a klíčové slovo by se v něm mělo vyskytovat jen přiměřeně často. Použijte jej například v nadpisech.
Jedním z prvků tvorby webu, který byste neměli opomenout a který vám také může pomoci k lepšímu zařazení stránky ve vyhledávačích, je nastavení HTML hlavičky stránky. Každá webová stránka se skládá z nějakého HTML kódu, na jehož začátku jsou uvedeny důležité informace, jako název stránky, její jazyk, popis obsahu apod.
Nastavení HTML hlavičky v inPage
Nastavení HTML hlavičky naleznete v sekci Nastavení → HTML hlavička stránek. Zobrazí se vám formulář, do kterého postupně zadejte název svých stránek a krátký popisek. Obojí by mělo obsahovat klíčová slova a v popisku by měla být stručná charakteristika webu.
V administraci nelze zadat do HTML hlavičky klíčová slova, protože již nejsou pro vyhledávače např. Google a Seznam relevantní. Dá se říci, že je vyhledávače ignorují a jejich zadání je tedy zbytečné. Vyhledávače se nyní zaměřují spíše na obsah webu a klíčová slova v něm obsažená.
Jakmile máte všechny údaje vyplněny, klikněte na tlačítko Uložit. Systém inPage se pak již postará, aby se zadané texty objevovaly na příslušném místě v HTML kódu vašich webových stránek. Ovšem nezkoušejte zadané údaje najít při pohledu na svůj web. Jsou ukryty v té části kódu stránky, která není běžně zobrazována.
Buďte struční a výstižní
Poznámka na závěr. Při vytváření Názvu a popisku webu se snažte být struční, věcní a výstižní. Používejte slova, o kterých si myslíte, že je lidé zadávají do vyhledávačů. Nepoužívejte citoslovce, zdrobněliny a podobné výrazy.
Přidat komentář
Přehled komentářů
stejný popis v HTML hlavičce
27. 12. 2009 17:56:39 | Noyd
Dobrý den, zkoumáním google jsem zjistil, že se mu nelíbí stejný popis v html hloavičce u všech stránek. Je možné to nějak změnit mám pocit že dřív se popis přebíral z perexu stránky Děkuji
Odpovědět
RE: stejný popis
4. 1. 2010 12:02:34 | admin
HTML hlavička stránek je u celého webu pouze jedna.
Chcete-li aby se popis na každé stránce zobrazoval individuální, vyplňujte u každé stránky TITULEK stránek.
Tím docílíte toho, že se při zobrazení stránky, nebude zobrazovat pouze popis převzatý z HTML hlavičky.
Odpovědět
RERE:stejný popis
4. 1. 2010 19:11:45 | Noyd
Ano to píšete správně, ale pro všechny stránky zůstávají stejné tyto tagy a to si myslím není dobře.
Aspoň při použití šablony číslo 6 to tak zatím je.
<meta name="keywords"
<meta name="description"
Pokud na tom zapracujete uděláte mi velkou radost :-)
Odpovědět
RE: stejný popis II
5. 1. 2010 11:45:52 | admin
Tak radost vám uděláme alespoň z části, zapracujeme na možnosti vylepšení description /popisku/ stránek. S těmi klíčovými slovy to zůstane jak je, není problém optimalizovat kteroukoliv stránku na určité klíčové slovo .)
Odpovědět