0 Kč s DPH

Klíčová slova

Vhodný výběr klíčových slov pro každou stránku webu je jedním z nejdůležitějších prvků při tvorbě www stránek. Vhodně vybraná klíčová slova pomohou nejen při SEO optimalizaci Vašich stránek pro vyhledávače, ale také pomohou návštěvníkům webu lépe pochopit hlavní sdělení webu.

Nejsou ale klíčová slova jako klíčová slova. Dříve se klíčová slova používala ve smyslu meta tagu zobrazovaném v kódu stránky. Nyní jsou klíčová slova často opakované výrazy v textu webu. Především jsou to slovní spojení zadaná návštěvníkem webu do vyhledávače.

Klíčová slova v hlavičce webu

Jistě jste si všimli, že v nové administraci v sekci Nastavení > HTML hlavička stránek chybí políčko pro zadání klíčových slov. Je to proto, že vyhledávače např. Google a Seznam již tuto informaci v HTML kódu stránky ignorují, jejich zadání je tedy zbytečné.

Klíčová slova byla hodně zneužívána ze strany majitelů webů, kteří uváděli slova nekorespondující s obsahem jejich webu. 

Klíčová slova v textu webu

Text, který obsahuje ve správném poměru vhodná klíčová slova, může významně ovlivnit pozice webu ve výsledcích vyhledávání. Nesmí to být však na úkor kvalitního obsahu.

Optimalizace webu pomocí klíčových slov

Cílem optimalizace stránek pro vyhledávače pomocí klíčových slov je poskytnout stránkám co nejlepší startovní pozici ve vyhledávačích. Proto byste se měli na výběr klíčových slov tzv. nejvýznamnějších vyhledávacích dotazů, zaměřit dříve než začnete tvořit samotný web. Nápomocný vám může být našeptávač ve vyhledávači Google.

Pro každou stránku bychom si měli nejdříve říci, co chceme sdělit a zvolit si ta nejvýstižnější klíčová slova. Nemá význam optimalizovat pro velký počet klíčových slov. Pro stránku postačí 3, maximálně 5 výrazů. Chcete-li za každou cenu optimalizovat Váš web pomocí klíčových slov, myslete také na pravidlo pro použití klíčových slov.

Pravidlo pro použití klíčových slov

Existuje pravidlo, které byste při tvorbě stránek a optimalizaci na určitá klíčová slova měli dodržovat a to je používání stejných nebo velmi podobných výrazů pro:

  • Název stránky
  • Titulek stránky
  • Adresu stránky
  • Hlavní nadpis stránky
  • Obsah v textu na stránce

Optimalizace na klíčová slova v praxi

Nyní je důležité jednotlivé stránky na webu zaměřit a upravit tak, aby každá stránka byla optimalizována ideálně pro 5 klíčových slov. Např. na úvodní stránce bychom měli představit návštěvníkům to, co se na našich stránkách dozví, jaké služby u nás seženou, případně jaká je naše nabídka. Dále se zaměřit na důležitá klíčová slova, tedy na hlavní zaměření firmy a na region, ve kterém firma působí.

Název stránky můžete zvolit libovolný, měl by však vystihovat obsah textu dané stránky. Dále je dobré zaměřit se na tato klíčová slova také v hlavním nadpisu stránky i v samotném obsahu článku.

Výsledek např. pro úvodní stránku by mohl vypadat takto:

Klíčová slova v obsahu stránky

Systém inPage umí po uložení stránky vygenerovat HTML hlavičku dle obsahu stránky. Vy si ji však můžete upravit dle svého uvážení v části SEO po zrušení zaškrtnutí políčka Automaticky. V titulku i popisku stránky použijte klíčová slova.

Klíčová slova v HTML hlavičce stránky

Každou další stránku optimalizujte obdobným způsobem. Není však vhodné volit na každé stránce stejná klíčová slova či stejné nadpisy.

Zaměřte se na region, ve kterém působíte

V dnešní době, ve velkém světě internetu, můžete narazit na nesčetné množství konkurenčních stránek v oblasti rekonstrukcí, ať už bytů či rodinných domů a dalších. Zvyšte své šance na lepší umístění při vyhledávání a zdůrazněte také město či region, ve kterém působíte. Uživatel hledající tyto služby na internetu ve svém regionu vás snáze a rychleji nalezne.

Pokud bychom vytvářeli například stránku zaměřenou konkrétně na Rekonstrukce kuchyně jihlavské firmy, pak by název, titulek i adresa stránky měli být optimalizovány na patřičná klíčová slova, včetně lokality, či regionu na který se firma specializuje, viz následující obrázek:

Buďte struční a výstižní

Jak jsme psali již na začátku, je dobré optimalizovat každou stránku pro 3-5 klíčových slov a to vše dle pravidel pro použití klíčových slov. Při vytváření klíčových slov a popisku webu se snažte být věcní a výstižní. Používejte slova, o kterých si myslíte, že je lidé zadávají do vyhledávačů. Nepoužívejte citoslovce, zdrobněliny a podobné výrazy.

Nezapomeňte na HTML hlavičku stránek

HTML hlavička stránky se skládá z několika položek (Titulek stránek a Popis stránek). Vyplněním těchto položek lze dosáhnout kvalitního umístění webové prezentace ve vyhledávačích Seznam.cz a Google.com. Nehledě na to že je používají ve výpisu vyhledávání.

Přečtěte si celý článek o HTML hlavičce stránek

Tým inPage
info(zav)inpage.cz

Přidat komentář

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.