Měření elektronického obchodu v Google Analytics
Pro úspěšný e-shop potřebujete mít k dispozici přesná data jednak o návštěvnosti webu, ale také o zobrazení produktů a jejich prodejích. Jak si aktivovat měření prodejů na e-shopu ve službě Google Analytics se dočtete v tomto článku.
K čemu je měření e-shopu v Google Analytics užitečné
Za pomocí Google Analytics můžete sbírat a analyzovat data nejen o návštěvnosti webu, ale také o nákupech a objednávkách ve vašem e-shopu. Můžete tak vidět, co vaši zákazníci nakupují, které produkty je nejvíce zajímají a díky tomu optimalizovat váš prodej, aby byl co nejúspěšnější. Služba sbírá informace o provedených objednávkách, hodnotě objednávky, konverzní poměry e-shopu a další.
Jak si měření e-shopu aktivovat
Pro měření e-shopu stačí mít web propojen se službou Google Analytics, kde však není již nutné měření e-shopu samostatně aktivovat, ale je již automaticky k dispozici. V Google Analytics si pak jen vybíráte, jaká data chcete zobrazovat a to pomocí rozsáhlých možností filtrování.
Aby se však data z e-shopu do Analytics posílala, je třeba si tuto možnost aktivovat v administraci vašeho webu a to v sekci /Služby/ kde vyberete možnost Google a v podvýběru možnost Gooogle Analytics.
Následně zaškrtnete možnost Zapnout měření elektronického obchodu a dialog k nastavení uložíte.
Poté již budou data o prodejích a konverzích na vašem webu viditelná i v Google Analytics.
Měření v Google Analytics mívá zpravidla prodlevu a data se zde začnou propisovat až po uplynutí jednoho až dvou dnů od aktivace měření na vašem webu.
Jaká data posílá inPage do Google Analytics
V Google Analytics je k dispozici velké množství různých nastavení a vytváření eventů (událostí), které lze měřit. Na inPage jsou k dispozici dva základní, které nemusíte v analytics nijak definovat. Jedná se o event purchase (aktivuje se po dokončení objednávky na webu) a event conversion (aktivuje se po dokončení objednávky pokud máte na webu napojenu službu Google Ads).
Viz script níže
gtag('event', 'purchase', {
"transaction_id": "0057\/152037",
"currency": "CZK",
"value": 140,
"shipping": 0,
"tax": 24,
"items": [{
"item_id": 221867,
"item_name": "Lžíce do bot",
"quantity": 1,
"price": 140,
"item_category": "Boty - řádkové",
"index": 0,
"item_variant": "XL"
}]
});
gtag('event', 'conversion', {
"send_to": "AW-123456789\/B4ACDcF2H4Hij-L4KM",
"currency": "CZK",
"value": 140,
"transaction_id": "0057\/152037"
});
Konkrétně se jedná o tato data:
- transaction_id = identifikátor transakce
- currency = měna
- value = hodnota
- shipping = doprava
- tax = DPH
- item_id = identifikátor konkrétního produktu
- item_name = název konkrétního produktu
- quantity = počet
- price = cena
- item_category = kategorie produktu
- item_variant = varianta produktu
Závěrem
Věříme, že díky možnostem měření e-shopu ve službě Google Analytics budete mít lepší přehled o prodejích na vašem e-shopu a můžete tak s nasbíraných dat lépe optimalizovat prodeje na vašem e-shopu. Pokud byste s nastavením měření e-shopu potřebovali pomoci, tak nás neváhejte kdykoli kontaktovat.
Přidat komentář
Přehled komentářů