Napojení na dopravce Česká pošta
Díky napojení na dopravce Česká Pošta budete moci odesílat informace o zásilkách dopravci přímo z administrace e-shopu. Napojení slouží především pro typy služeb Balík do ruky, Balík na poštu, Balík do balíkovny.
Aktivaci napojení na dopravce Česká pošta provedete v administraci inPage na stránce / Eshop / Dopravci - napojení / Dopravce Česká pošta /. Máte k dispozici dvě možné volby, a to Pouze výběr místa doručení u dopravce a Komletní napojení přes API.
Pouze výběr místa doručení u dopravce
Pokud nechcete uzavírat s Českou poštou partnerskou smlouvu se vším, co s tím souvisí, ale stačí Vám pouze widget pro Vaše zákazníky, kteří si jednoduchým způsobem vyberou místo doručení (pobočka České pošty nebo Balíkovny), zvolte tuto možnost. Dále si pak vyberte, jaké službu České pošty chcete svým zákazníkům nabízet (Balík do ruky, Balík na poštu, Balík do balíkovny).
V objednávce e-shopu se pak např. při volbě Česká pošta - Balík na poštu (nastavení viz. Nastavení dopravy a odbavení zásilky) objeví odkaz Vybrat výdejní místo, který nabídne zákazníkovi mapu všech dostupných poboček České pošty či Balíkovny (dle nastavení).
Tento výběr ale nevytvoří po odeslání objednávky záznam v záložce / Eshop / On-line zásilky /, nebude možné tedy automaticky importovat zásilku dopravci Česká pošta, sledovat stav zásilky či tisknout adresní štítky.
Majitel e-shopu si celou tuto agendu musí zpracovat sám, např. v případě Balíkovny jednoduše na stránce Poslat balík,a podobně i pro služnu Balík na poštu či Balík do ruky (více informací na stránkých či pobočkách České pošty).
Kompletní napojení na dopravce přes API
Pokud chcete využít maximálně možnosti, které inPage ohledně napojení na Českou poštu nabízí, zvolte tuto možnost. Produkční prostředí API je přístupné pouze pro smluvní zákazníky.
Napojení na API České pošty v inPage nevyuživá starší verzi autentizace, kde bylo potřeba mít vygenerovaný vlastní klientský certifikát od certifikační společnosti Postsignum, ale nový jednodušší způsob ověření pomocí API klíčů.
Registrace do služby a vytvoření účtu
Pro získání přístupů k API je potřeba kontaktovat Vašeho obchodního manažera. Obchodní manažer Vám pomůže s registrací, počátečním nastavením a přidělí Vám práva. Který je právě Váš, se dozvíte na stránkách Obchodní manažeři.
Ke svému účtu se po získání přístupových údajů přihlásíte na stránkách Pošta Online. V záložce Služby pro firmy je přistup ke Správě B2B profilu, kde si můžete vytvářet a měnit klíče, kterými je potřeba zašifrovat request, jenž bude posílán na API.
Veškerou dokumentaci a informace pro smluvní partnery naleznete na stránkách České pošty.
Získání přístupových klíčů
Přihlaste se do rozhraní Správa B2B profilu, kde získáte API klíč (token), Tajný (Privátní) klič a ID CČK. Klíče si zde můžete také v případě nutnosti přegenerovat.
Poté, v administraci vašich webových stránek na inPage v sekci / Eshop /, vyberte položku Dopravci - napojení a rozklikněte záložku / Dopravce Česká pošta /.
Vyberte možnost Povolit dopravce Česká pošta - Kompletní napojení přes API, a následně do volných polí označených jako Klíč API (token), Tajný (Privátní) klíč a ID CČK (idContract) vložte výše zkopírované hodnoty. Hodnoty pro Technologické číslo a PSČ podací pošty najdete ve své smlouvě.
Nakonec si vyberte, jaké službu České pošty chcete svým zákazníkům nabízet (Balík do ruky, Balík na poštu, Balík do balíkovny).
V tuto chvíli máte aktivováno napojení Vašeho e-shopu na inPage na dopravce Česká pošta.
Widget pro výběr místa doručení tak, jak byl posán v sekci Pouze výběr místa doručení u dopravce, je samozřejmě automticky dostupný i pro možnost Komletního napojení přes API.
Nastavení dopravy a odbavení zásilky
Vytvoření nové položky Doprava
Aby se možnost výběru dopravce Česká pošta zobrazovala vašim návštěvníkům webu v objednávce e-shopu, je třeba tuto položku v nastavení přidat. V administraci stránek v sekci / Eshop / proto zvolte možnost Doprava a přidejte novou položku dopravy.
Následně zvolíte napojení na dopravce Česká pošta a vyberete příslušnou službu.
Podrobnější informace k nastavení této položky je popsáno v našem článku Nastavení dopravy a platby.
V tuto chvíli budou moci nakupující ve vašem e-shopu zvolit jako dopravce službu Českou poštu a budete tak mít zajištěno automatické napojení objednávky na vybraného dopravce.
Odbavení zásilky
Odbavení zásilky provedete v editaci objednávky, kde kliknete na položku Zásilka.
V sekci Operace u dopravce nastavíte tyto položky, které dopravce vyžaduje:
- Dobírka - zde uvedete cenu dobírky (pokud tuto možnost zákazník vybral v objednávce)
- Hodnota zásilky - zde uvedete hodnotu dané zásilky (je vyžadováno pro případné pojištění zásilky) - povinné
- Hmotnost - zde uvedete hmotnost zásilky v kilogramech (kg) - povinné
- Šířka, Výška, Délka - zde uvedete rozměry vaší zásilky v centimetrech (cm) - povinné
- Podací místo - vyberte jedno z Vámi definovaných podacích míst (podací místa se definují na stránkách Pošta Online) - povinné
Poté kliknete na tlačítko Odeslat a zásilka je zpracována službou Česká pošta.
Označení balíku štítkem pro dopravce
K dispozici máte také možnost si přímo v admnistraci inPage vytisknout příslušné štítky, které poté nalepíte na balík. K dispozici je několik formátů štítků.
Trasování
Určitě se vám bude hodit i možnost zobrazit si stav balíku u dopravce, tedy tzv. trasování. Již odbavené objednávky u dopravce si můžete zobrazit v administraci webu v sekci / Eshop / pod položkou On-line zásilky, kde si zobrazíte konkrétní zásilku a v jejím detailu nově uvidíte možnost Zobrazit trasování.
Po rozkliknutí odkazu se Vám v rozhraní České pošty zobrazí stav vašeho balíku u dopravce, a přesně tak víte, kde se balík zrovna nachází.
Odkaz na trasování své zásilky má k dispozici i zákazník Vašeho e-shopu, a to v detailu své objednávky.
Hromadný tisk štítků
Nově služba inPage umožňuje také hromadný tisk štítků více zásilek najednou (a například třeba 4 štítků na jednu stránku). Tato služba je dostupná pro všechny stávající dopravce (Zásilkovna, Zaslat, Česká pošta).
V přehledu všech zásilek na stránce / Eshop / On-line zásilky / je nutno nejprve zvolit konkretní službu daného přepravce či možnost vybrat všechny služby dopravce. Poté se zobrazí u každé zásilky zaškrtávací tlačíko, kterým vybere, pro jaké zásilky chcete tisknout štítky. Nakonec jen zvolíte příslušný formát štítků a stisknete talčítko Vytisknout.
Najednou je možný tisk pouze štítků jednoho dopravce - není tedy možné tisknout naráz štítky např. Zásilkovny a České pošty!
Závěrem
Věříme, že možnost propojení e-shopu na inPage s Českou poštou vám pomůže ještě více rozjet vaše podnikání na internetu, a že díky ní budete mít blíže k vašim zákazníkům.
Náš systém inPage neustále vyvíjíme a hledáme nové cesty a způsoby, jak z něj udělat co nejlepší, nejkomplexnější a pro uživatele co nejpřívětivější službu pro tvorbu a správu webových stránek. Proto budeme rádi, pokud nám dáte vědět, jak jste s možnostmi České pošty spokojeni, a zda-li vám usnadnila doručování zásilek vašim zákzníkům.
Samozřejmostí je, že pokud byste s napojením služby na váš e-shop na inPage potřebovali jakoukoli pomoc, tak nás neváhejte kdykoli kontaktovat na e-mail info@inpage.cz anbo nám napište do komentářů.
Přidat komentář
Přehled komentářů