Napojení na dopravce Zaslat
Služba Zaslat.cz je relativně nová služba na českém a slovenském trhu, která zprostředkovává napojení na vybrané dopravce, (DPD, Fed EX, GLS, TopTrans, TNT, UPS, PPL, WE|DO), a zajišťuje komunikaci s dopravcem a odbavení vaší zásilky. Služba je velice jednoduchá na obsluhu a nastavení. Velkou výhodou je, že zde nemusíte platit žádné předplatné, ale platíte pouze za odbavení konkrétní zásilky. V tomto článku si ukážeme, jak služba funguje a jak ji jednoduše napojíte na váš e-shop na inPage.
Co je služba Zaslat.cz
Jedná velice jednoduchou službu, která zprostředkovává napojení na vybrané dopravce a s jejíž pomocí můžete odesílat libovolně velké, balíky. Služba umožňuje napojení na vybrané dopravce a to konkrétně na DPD, Fed EX, GLS, TopTrans, TNT, UPS, PPL a WE|DO. Díky napojení na velké a mezinárodní dopravce se vaše zásilky bezproblémů dostanou všude, kde budete potřebovat.
Služba je velice jednoduchá a intuitivní a velice rychle se ji naučíte používat. Velkou výhodou je, že zde neplatíte žádné předplatné, ale hradíte pouze konkrétní odbavené zásilky. Platba za zásilky se provádí vždy jednotlivě přímo v rozhraní služby Zaslat, anebo si u služby můžete předplatit kredit, který pak slouží pro zrychlení úhrady za odbavené zásilky.
Registrace do služby a vytvoření účtu
Abyste mohli službu plnohodnotně využívat, je třeba se do služby registrovat. To provedete přímo na web služby Zaslat.cz. V jednoduchém formuláři doplníte vaše kontaktní a registrační údaje a počkáte, až vám na e-mail přijde potvrzení o vytvoření účtu u služby Zaslat.cz.
Poté, co se přihlásíte na váš účet ve službě Zaslat.cz si zobrazte položku Můj účet a zde vyberte možnost Nastavení.
Zkontrolujte a případně doplňte vaše fakturační údaje a proveďte základní nastavení služby, jako je nastavení notifikací a nastavení odběrného místa zásilek.
Nastavení notifikací
Zde si můžete povolit zasílání notifikací a vybrat, jaké stavy se mají vám i příjemci odesílat.
Nastavení odběrného místa
Pro potřeby napojení na inPage je vyžadováno, abyste uvedli výchozí adresu, odkud budete své zásilky expedovat, tedy odkud je budou vyzvedávat vybraní dopravci. Tato adresa se také používá pro zjištění ceny dopravy a předběžného data vyzvednutí!
Pro vytvoření odběrného místa je nutné vytvořit vlastní kontakt. V rozhraní služby Zaslat vyberte možnost Adresář a zvolte možnost Přidat kontakt.
Ve formuláři doplníte kontaktní údaje a kontakt uložíte.
Následně v rozhraní Zaslat přejděte opět do sekce Nastavení a zde do pole Výchozí nastavení zásilky doplňte nově vytvořený kontakt jako Výchozího odesilatele.
Následně můžete taktéž definovat výchozí velikost a váhu vámi expedovaných balíků (tyto hodnoty budou použity jako výchozí při importu z inPage), a taktéž nastavit notifikace s hodnocením kvality přepravy, případně nastavení automatického vyplňování fakturační adresy a automatického vytváření kontaktů.
Propojení s e-shopem
V rozhraní služby Zaslat pod záložkou Nastavení najdete položku Přístup k API rozhraní.
API rozhraní slouží pro komunikaci mezi vašim e-shopem a dopravcem Zaslat. Aby bylo možné API využívat, je třeba e-shop se službou Zaslat propojit. To provedete pomocí API klíče.
API klíč najdete v rozhraní Zaslat pod položkou Nastavení. API klíč si zde zkopíruje. Budete jej totiž potřebovat k nastavení služby ve vašem e-shopu.
Poté, co si zkopírujete API klíč, se přihlaste do administrace vašich webových stránek na inPage. Zde v sekci /Eshop/ vyberte položku Dopravci - napojení a rozklikněte záložku /Dopravce ZASLAT/.
Vyberte možnost Zapnuto a následně do volného pole označeného Klíč API vložte klíč, který jste si zkopírovali v rozhraní služby Zaslat. Následně vyberte konkrétní dopravce, které chcete pro doručování zásilek využívat a vše uložte.
V tuto chvíli máte aktivováno propojení vašeho e-shopu na inPage se službou Zaslat.
Nastavení dopravy a odbavení zásilky
Vytvoření nové položky Doprava
Aby se možnost výběru dopravce Zaslat zobrazovala vašim návštěvníkům webu v objednávce e-shopu, je třeba tuto položku v nastavení přidat. V administraci stránek v sekci /Eshop/ proto zvolte možnost Doprava a přidejte novou položku dopravy.
Následně zvolíte napojení na dopravce Zaslat a vyberete konkrétního přepravce.
Výběr přepravce není nijak závazný a při editaci objednávky jej můžete kdykoli změnit, např. podle toho jakou cenu budou jednotliví dopravci nabízet.
Podrobnější informace k nastavení této položky je popsáno v našem článku Nastavení dopravy a platby.
V tuto chvíli budou moci nakupující ve vašem e-shopu zvolit jako dopravce službu Zaslat a budete tak mít zajištěno automatické napojení objednávky na vybraného dopravce.
Odbavení zásilky
Odbavení zásilky k dopravci Zaslat provedete v editaci objednávky, kde kliknete na položku Zásilka
V rozhraní pro odbavení zásilky se vám zobrazí výchozí vybraný dopravce a možnost odbavení zásilky. V položce Operace u dopravce nastavíte tyto položky, které dopravce vyžaduje:
- Dobírka - zde uvedete cenu dobírky (pokud tuto možnost zákazník vybral v objednávce)
- Hodnota zásilky - zde uvedete hodnotu dané zásilky (je vyžadováno pro případné pojištění zásilky)
- Hmotnost - zde uvedete hmotnost zásilky v kilogramech (kg) - tato položka je dopravcem vyžadována jako povinná
- Šířka, Výška, Délka - zde uvedete rozměry vaší zásilky v centimetrech (cm) - tato položka je dopravcem vyžadována jako povinná
V případě, že jste si v rozhraní služby Zaslat doplnili výchozí velikost a váhu zásilky, tak jsou tyto údaje do formuláře v odbavení zásilky vyplňovány automaticky. Jsou-li rozměry a hmotnost zásilky jiné, tak je před odbavením zásilky upravte.
Poté kliknete na tlačítko Odeslat a objednávka je zpracována službou Zaslat a jsou vám nabídnuty možnosti dopravy vaší zásilky.
Výběr konkrétního dopravce
Služba Zaslat nabízí možnost výběru konkrétního dopravce na základě rozměru, či hmotnosti balíku. Z vámi uvedených údajů o zásilce pak služba nabídne dopravce, kteří na základě kritérií o hmotnosti a velikosti balíku mohou danou zásilku doručit. Z nich pak můžete vybírat.
Možnosti výběru a postup předání zásilky
- U dopravce vždy vidíte cenu a také datum převzetí a doručení zásilky
- Jako výchozí dopravce je vždy vybrán ten, který byl zvolen v objednávce *
* Pokud výchozí dopravce nesplňuje kritéria pro velikost a hmotnost balíku, je jako výchozí naídnut jiný dopravce, který daná kritéria splňuje.
- Vyberete konkrétního dopravce
- Zvolíte způsob úhrady dopravci - platbu dopravci zprostředkovává služba Zaslat (na výběr je možnost online platby kartou, anebo platba z předplaceného kreditu)
- Potvrdíte odeslání objednávky dopravci kliknutím na tlačítko Odeslat - tím je objednávka přenesena do systému služby Zaslat, která zásilku deleguje vámi vybranému dopravci
Úhradu platby dopravci pak provedete v rozhraní služby Zaslat.
Označení balíku štítkem pro dopravce
Štítky s doručovací adresou a ID zásilky ve většině případů zajišťuje sám dopravce na základě komunikace se službou Zaslat.
V některých případech však dopravce štítky nezajišťuje a je nutné ba dokonce povinné mít vlastní štítek. (Povinnost tisknout štítek se týká zpravidla dopravců UPS, FedEx, TNT).
Konkrétní příklad, kdy štítek potřebujete, zjistíte jednoduše a to tak, že po odeslání objednávky k dopravci se vám v rozhraní pro odbavení objednávky zobrazí možnost Tisk štítku. Štítek si tedy jednoduše vytisknete a připevníte jej na balík. Tisk štítků je případně k dispozici i v rozhraní služby Zaslat v přehledu objednávek.
Doporučujeme se podívat na návod, jak správně zabalit balík aby jej dopravce přijal a jeho obsah nepřišel během přepravy k újmě.
Trasování
Určitě se vám bude hodit i možnost zobrazit si stav balíku u dopravce, tedy tzv. trasování. Již odbavené objednávky u dopravce si můžete zobrazit v administraci webu v sekci /Eshop/ pod položkou On-line zásilky, kde si zobrazíte konkrétní zásilku a v jejím detailu nově uvidíte možnost Zobrazit trasování.
Po rozkliknutí odkazu se vám v rozhraní služby Zaslat zobrazí stav vašeho balíku u dopravce a přesně tak víte, kde se balík zrovna nachází.
Závěrem
Věříme, že možnost propojení e-shopu na inPage se službou Zaslat vám pomůže ještě více rozjet vaše podnikání na internetu, a že díky ní budete mít blíže k vašim zákazníkům.
Náš systém inPage neustále vyvíjíme a hledáme nové cesty a způsoby, jak z něj udělat co nejlepší, nejkomplexnější a pro uživatele co nejpřívětivější službu pro tvorbu a správu webových stránek. Proto budeme rádi, pokud nám dáte vědět, jak jste s možnostmi služby Zaslat spokojeni a zdali vám usnadnila doručování zásilek vašim zákzníkům.
Samozřejmostí je, že pokud byste s napojením služby na váš e-shop na inPage potřebovali jakoukoli pomoc, tak nás neváhejte kdykoli kontaktovat na e-mail info@inpage.cz anbo nám napište do komentářů.
Přidat komentář
Přehled komentářů