On-line chat v inPage
14. 03. 2016
On-line chat v inPage využijí především internetové obchody pro přímou komunikaci se zákazníky nebo jako zákaznickou podporu. Jedná se o externí službu, kterou lze pomocí vygenerovaného kódu vložit na web. Zpravidla se zobrazuje v pravém dolním rohu jako malé okénko.
Pro ukázku použití jsme vybrali chat Livechatoo.com, který je možné provozovat v různých variantách. Při první registraci je umožněno vyzkoušet plnou verzi Trial na 14 dní zdarma, poté můžeme objednat placenou verzi nebo nechat Trial verzi automaticky přejít do Free verze. Free varianta je omezena některými nastaveními, jako je výběr barvy chatovacího okna a další. (Ceník produktu)
Příprava stránky pro kód chatu
Chat je do webu vložen vygenerovaným kódem. Tento kód je vhodné umístit do stránky, která se vyskytuje na celém webu. Nejvhodnější je využít vlastní patičku. Vytvoříme si tedy stránku např. Vlastní patička, nastavíme ji jako neaktivní, vypneme WYSIWYG editor a stránku uložíme.
Registrace do služby
Nyní přejdeme na web Livechatoo.com a provedeme registraci. Při registraci vyplníme veškerá políčka pravdivě, především e-mail, na který nám bude zaslána zpráva s potvrzením registrace a přihlašovacími údaji.
Přihlášení a vložení kódu chatu do stránky
Po potvrzení jsme opět přesměrováni na stránku Livechatoo.com s informací, že registrace proběhla úspěšně. Dále je zde i url adresa pro přihlášení, která je součástí také v potvrzovacího e-mailu.
Přejdeme tedy na přihlašovací stránku a přihlásíme se do účtu jako administrátor.
Po přihlášení se nám zobrazí úvodní stránka tedy záložka Design, kde máme v rámci Trial verze možnost změnit barvy chatu. Pro nás je ale důležitější vygenerovaný kód online chatu, který nalezneme níže na stránce.
Tento kód zkopírujeme a vložíme do vytvořené stránky Vlastní patička v administraci inPage. Úpravu uložíme a stránku nastavíme v části Nastavení > Prvky stránek jako vlastní patičku.
Nastavení on-line chatu a vytvoření operátora
Při náhledu našeho webu již vidíme malé okénko chatu. Prozatím je chat "nefunkční". Musíme v administrativním účtu Livechatoo.com provést nastavení a vytvoření operátora. Přejdeme tedy zpět do administrativního účtu a provedeme nastavení.
Pod záložkou Obecné překontrolujeme zadané informace a případně zrušíme možnost zobrazení oddělení (ve free verzi pak není podporováno).
Poté přejdeme na záložku Offline režim, kde nastavíme možnost zasílání zpráv na e-mail operátora, nebo přesměrování zákazníka na kontaktní formulář. Při původním nastavení se zprávy ukládají do účtu operátora.
Vytvoření operátora
Operátora vytvoříme pod záložkou Operátoři stisknutím tlačítka Nový operátor.
Zadáme osobní údaje operátora, jako jsou jméno a příjmení, heslo a e-mail. Tyto údaje jsou poté použity při přihlášení do jeho účtu. Dále zde můžeme nastavit uvítací zprávy, zvuky chatu apod. Tato nastavení může provést i samotný operátor ve svém účtu. Po uložení se přihlásíme do účtu operátora a můžeme chat vyzkoušet.
Přihlášení se jako operátor a funkce
Operátor se přihlašuje na stejné adrese, pouze klikne na odkaz operátor a zadá své přihlašovací údaje.
Jakmile uživatel napíše do chatovacího okna svůj požadavek, operátorovi začne "zvonit" a blikat záložka chat. Po přijmutí se zobrazí okno s komunikací, pole pro odpověď a další funkce.
Operátor pak zákazníkovi odpovídá klasicky jako při chatování a po ukončení chatu se rozhovor uloží do záložky Archiv.
Důležité záložky
- Návštěvníci - v této záložce operátor vidí návštěvníky webu, jejich IP adresu a místo jejich připojení.
- Zprávy - zde se nachází zprávy zaslané od zákazníků v případě offline režimu chatu. Odtud je možné jim odpovědět na jimi zadanou e-mailovou adresu.
Funkce chatu můžete sami vyzkoušet. Stačí se přihlásit jako operátor a na svém webu napsat do chatovacího okna nějakou zprávu. Uvidíte sami, jak chat funguje.
Přidat komentář
Přehled komentářů