Platební brána GoPay
GoPay je český internetový platební systém s vysokou úrovní bezpečnosti, který nabízí veškeré platební metody v rámci jednotného uživatelského prostředí s optimalizovanými kroky pro snadné a rychlé provedení platby. V tomto návodu si ukážeme, jak do vašeho e-shopu tento platební systém implementovat.
Od 13.6.2018 systém aplikace platební brány GoPay podporuje pouze komunikaci na protokolu TLS 1.2. Podpora zmíněného protokolu je v inPage zajištěna a funkčnost platební brány nebude nijak ovlivněna. Více informací naleznete v článku GoPay - přechod na protokol TLS 1.2
GoPay nabízí mnoho platebních metod (platby kartou, on-line bankovní převody, SMS platby, atd.) V inPage momentálně podporujeme on-line platbu kartou a bankovní převod.
Platební brána GoPay je dostupná pro ty e-shopy, které provádí platby v českých korunách nebo euru!
1. Žádost o zřízení GoPay Obchodního účtu
K tomu, abyste mohli návštěvníkům vašeho e-shopu nabídnout platby přes bránu GoPay (on-line kartou), je nutné si zřídit Obchodní účet. Po vyplnění formuláře vám dojde obchodní nabídka spolu s přístupy k testovacímu rozhraní GoPay.
Poté, co jste kontaktovali GoPay začíná proces tzv. integrace, ve kterém dojde k propojení vašeho e-shopu s platební bránou GoPay. Veškeré detaily jsou podrobně popsány v přehledném manuálu (konkrétně Obecný postup integrace)
2. Proces integrace
Prvním důležitým krokem je provedení testovacích plateb v testovacím režimu brány, kdy si GoPay ověří, že váš e-shop "umí" komunikovat s jejich bránou. Ke komunikaci mezi e-shopem a platební bránou slouží API. Pro integraci platební brány GoPay do e-shopu na inPage je třeba poskytovateli platební brány sdělit, že pro integraci budete využívat Rest API. Následně Vám poskytovatel platební brány předá testovací přístupy pro integraci: GoID, ClientID, ClientSecret.
Testovací režim aktivujete v administraci inPage v sekcii E-shop → Platební brány → Nastavení účtu GoPay, kam doplníte potřebné údaje pro integraci: GoID, ClientID, ClientSecret. Následně vše uložíte a dojde tak ke zprovoznění testovacího režimu platební brány.
V administraci inPage v sekci E-shop → Platba si vytvořte položku např. On-line platba GoPay, a v Platba on-line vyberte volbu GoPay.
Nyní již můžete vytvořit testovací objednávku na vašem e-shopu, vybrat platbu přes GoPay a vyzkoušet tak všechny potřebné testovací úkoly popsané v integračním manuálu (úspěšná platba, zrušená platba, timeout - zavření prohlížeče).
UPOZORNĚNÍ: Objednávky v testovacím režimu nebudou nastaveny jako zaplacené a ani je neuvidíte v Seznamu on-line plateb!
Poznámka: V manuálu procesu integrace se mluví o nutnosti provedení platby superCASH - tento typ platby inPage nepodporuje, není tedy nutné (ani to reálně možné)provádět tyto platby.
3. Zprovoznění brány GoPay
Po úspěšném testovacím ověření nastává čas pro podpis smlouvy s GoPay a až poté vám budou dodány přístupové údaje k produkčnímu prostředí platební brány GoPay. Tyto ostré přístupové údaje (GoID, ClientID, ClientSecret) zadejte v sekci E-shop → Platební brány → Nastavení účtu GoPay namísto dříve zadaných údajů testovacích a povolte platby v produkčním prostředí.
Poté ještě proveďte testovací objednávku ve vašem e-shopu (např. na 1 Kč) a opravdu ji zaplaťte přes bránu GoPay. Tím si ověříte, že on-line platby fungují.
Systém GoPay ještě vyžaduje, abyste jim jako obchodník poskytnul logo vašeho e-shopu (bude zobrazeno uživatelům při vstupu na bránu GoPay) a stejně tak vy musíte umístit na svůj e-shop (např. do patičky) logo GoPay.
Přidat komentář
Přehled komentářů