Nastavte si v inPage retargeting a konverze od Sklik.cz
Na inPage je nově možné přidat konverzní a retargetingový kód od Seznam Sklik.cz. Jak tyto služby nastavit a k čemu slouží, se dozvíte v tomto článku.
Co je Seznam Sklik?
Sklik je český reklamní PPC systém provozovaný společností Seznam.cz. Nabízí inzerci na vyhledávači seznam.cz a na vlastních či partnerských obsahových webech, jako jsou Novinky.cz, Super.cz, Proženy.cz, Sport.cz, iDnes.cz, Blesk.cz, Nova.cz a další...
Sklik je placená služba, která pomáhá propagaci vašeho projektu a zobrazuje vaše reklamní bannery na svých portálech. Fakturuje se buďto za každý jeden proklik z reklamního banneru, anebo si můžete platit za garantované zobrazení vašeho reklamního banneru na jejich portálech.
Do služby Sklik se můžete registrovat na webu sklik.cz. Veškeré informace, které by vás o službě Sklik měly zajímat a jak provést nastavení samotné služby v rozhraní Sklik, se dočtete v nápovědě Sklik.
Na inPage je možné vybrané služby od Sklik propojit s vaším webem. V tuto chvíli je k dispozici možnost napojení na retargeting a konverze.
Co je retargeting?
Retargeting je funkce systému Sklik určená k oslovení uživatelů, kteří již jednou navštívili vaše stránky. Díky tomuto nástroji můžete svou reklamu zacílit na konkrétní návštěvníky vašeho webu či e-shopu. Více informací o retargetingu Sklik a jeho fungování najdete na webu Sklik.cz.
Co jsou konverze?
Konverze je stav, kdy návštěvník vašich stránek dosáhne stanoveného cíle. Tedy kliknul na reklamu a provedl objednávku v e-shopu. Abyste zjistili, zdali je vámi placená reklama efektivní, je třeba tyto konverze měřit (počítat). Díky tomu, že konverze budete měřit, získáte přesné údaje o tom, kolik zákazníků jde z reklamy a kolik ne. Díky tomu si pak můžete vyhodnotit, zdali je pro vás placená reklama výhodná a přivede vám nové zákazníky. Více o konverzích najdete na webu Sklik.cz.
Nastavení retargetingu Sklik
Nastavení vyžaduje nejprve aktivaci retargetingu v rozhraní Sklik a poté jeho nastavení v administraci vašeho webu na inPage.
Aktivace retargetingu služby Sklik
Nejprve se přihlásíte se na váš Sklik účet, kde v hlavním menu vyberte možnost Nástroje, kde v pod-výběru zvolíte možnost Retargeting. Zde kliknete na odkaz Zobrazit retargetingový kód a z kódu vykopírujte identifikátor akce pro retargeting, viz obr. níže. Tento identifikátor pak bude vyžadován při propojení s vašim webem na inPage.
Podrobnější informace k aktivaci retargetingu najdete v nápovědě Skliku.
Nastavení retargetingu v administraci webu na inPage
Aby retargeting fungoval, je třeba nastavit vámi vykopírovaný identifikátor do vašeho webu na inPage. To provedete v administraci webu v sekci /Služby/, kde vyberete položku Seznam, Následně klikněte na možnost Zapnuto a zobrazí se vám možnost nastavení retargetingu.
Do pole Retargeting ID přidejte vykopírovanou číselnou řadu.
Dialog pro správu Sklik uložte. Retargeting je tak aktivován. Poté proveďte kontrolu nastavení v rozhraní Sklik.
Měření konverzí Sklik
Měření konverzí je nutné nejprve nastavit v rozhraní Sklik a poté dokončit nastavení v administraci vašeho webu na inPage.
Aktivace měření konverzí v rozhraní Sklik
Pro měření konverzí je třeba si v rozhraní Sklik vygenerovat Měřící kód. Ten vytvoříte ve vašem Sklik účtu pod záložkou Nástroje, kde v pod-výběru vyberete Sledování konverzí a následně zvolíte možnost Vytvořit novou konverzi. Jakmile nastavíte patřičné parametry, systém vygeneruje unikátní fragment HTML, ze kterého si vyberete identifikátor (id) dané konverze.
Identifikátor si zkopírujte, neb jej budete potřebovat při propojení s vašimi webovými stránkami na inPage.
Podrobnější informace k nastavení konverzí a jejich měření najdete v nápovědě Sklik.
Nastavení měření konverzí v administraci webu na inPage
Aby měření konverzí fungovalo, je třeba nastavit vámi vykopírovaný identifikátor do vašeho webu na inPage. To provedete v administraci webu v sekci /Služby/, kde vyberete položku Seznam, Následně klikněte na možnost Zapnuto a zobrazí se vám možnost nastavení měření konverzí.
Do pole ID konverze přidejte vykopírovanou číselnou řadu.
Dialog pro správu Sklik uložte. Měření konverzí je tak aktivováno. Následnou kontrolu nastavení proveďte v rozhraní Sklik.
Sklik a Cookies
Takto aktivované funkce od Sklik jsou z naší strany automaticky kontrolovány v případě že na webu používáte Cookies. Funkce retargeting a konverze Sklik jsou vyhodnocovány jako marketingové Cookies a pokud návštěvník vašeho webu používání Cookies zakáže, tak se informace do Sklik odešlou, ale Cookies se neuloží.