0 Kč bez DPH

Strukturovaná data v inPage

Již delší dobu se můžete ve vyhledávačích stále častěji setkat s několika odlišnými typy výsledků vyhledávání. U produktů se přímo ukazuje jejich cena či stav skladu nebo hodnocení uživatelů a další informace. Tyto „zvláštní“, rozšířené, výsledky mají na svědomí strukturovaná data. Co si pod tím představit?


Ukázka strukturovaných dat na Googlu

Strukturovaná data obecně

Strukturovaná data jsou metadata popisující význam jednotlivých elementů webové stránky. Umožňují robotům vyhledávačů lépe pochopit, parsovat a interpretovat zdrojový kód. Pro SEO představují 2 hlavní přínosy. Umožňují zobrazit rozšířené výsledky vyhledávání (Rich Snippets) v SERPu a přispívají k autoritě celého webu.

Technické řešení spočívá v tom, že do HTML hlavičky stránky přidáte nějaký kus kódu ve formátu JSON-LD, jako v tomto případě strukturovaný popis události:

<script type="application/ld+json">
{
  "@context": "http://schema.org",
  "@type": "Event",
  "name": "Optimalizace rychlosti webu"
}
</script>

A ve výsledcích vyhledávání se časem objeví speciální výpis této informace:

Použití jednotlivých typů strukturovaných dat definuje specifikace schema.org, za kterou stojí společná snaha Google, Yahoo, Microsoftu a Yandexu.

Systém inPage podporuje následující typy dat: Website, Article, Product, WebPage, ContactPage, SearchResultsPage, ImageGallery, BreadcrumbList, ProductCollection, CollectionPage, CommentAction, ImageObject, Person, Organization (a některá další).

Nastavení strukturovaných dat

V inPage nic takového sami psát nemusíte (i když pro zkušené SEO odborníky je možné si json+ld napsat i vlastní), systém automaticky generuje co možná nejdetailnější kód pro konkrétní stránku či produkt.

Pokud chcete strukturovaná data na svém webu používat (a není jediný důvod proč ne), stačí si v administraci inPage v sekci Služby → Strukturovaná data zaškrtnout možnost Zapnuto.

Pro přesnější nastavení vyberte, zda-li Váš web na inPge je firemní nebo osobní prezentace a vyplňte doporučené informace (není nutné, ale silně doporučené).

Po odeslání se začně do HTML hlavičky každé stránky generovat vlastní json+ld kód, který si už sami prohížeče začnou zpracovávat. Může trvat několik týdnů, než Google nový kód stránky najde (naše zkušenost je, že po týdnu se již začnou rozšířené výsledky projevovat). Jestliže data byla nalezena a jsou validní, budou se zobrazovat jako rozšířené výsledky.

Mluvíme stále o vyhledávači od Googlu, ale strukturovaná data podporují také vyhledávače Seznam či Bing, i když jejich podpora není tak komplexní jako od vyhledávače Google.

Vlastní strukturovaná data

Pokud dané problematice rozumíte a chcete si napsat vlastní json+ld kód (např. hodláte použít v inPage některý nepodporovaný typ dat), je možné takto vytvořený kód vložit do článku (rubriky, produkty, atd.) do pole Vlastní tagy do HTML hlavičky stránky (záložka Hlavička).

Systém automaticky rozpozná, že zadáváte vlastní kód a nebude generovat kód svůj - můžete takovýmto způsobem rozšířit pouze ty stránky, jejichž typ inPage dostatečně nerozpozná, a zbytek nechat už na inPage.

Více technických informací o strukturovaných datech či o validaci vlastního json+ld kódu naleznete např. na webu Vzhůru dolů či přímo v dokumentaci Google.

Závěrem

Věříme, že strukturovaná data vám pomohou k lepším SEO výsledkům vašeho webu či e-shopu a s jejich pomocí přilákáte jistě velké množství nových zákazníků.

Naše služby neustále vyvíjíme a vylepšujeme i na základě vaší zpětné vazby a podnětů. Proto bychom vás chtěli vybídnout k reakci. Máte-li nějaký tip, či nápad na vylepšení našich služeb, či na přidání nové funkcionality, tak nám dejte vědět do komentářů, anebo na mail info@inpage.cz.

Tým inPage
info@inpage.cz

Přidat komentář

Přehled komentářů