0 Kč s DPH

Vystavování "zálohových" faktur

Chtějí po vás zákazníci v e-shopu před vlastní úhradou platby zálohovou fakturu, anebo odesíláte zboží na dobírku a potřebujete zákazníkovi dodat fakturu přímo v balíku? Na inPage je nyní možné odeslat objednávku do fakturačního systému i bez toho aby byla zaplacena. V tomto článku si ukážeme jak na to!

Primárně je však nutné zdůraznit, že tato nová funkce neumožňuje vystavení zálohové, či proforma faktury se všemi jejími potřebnými atributy, ale pouze umožní odeslat ještě neuhrazenou objednávku do fakturačního systému.

Pro potřeby vystavení faktury ještě před jejím uhrazením, např. pokud posíláte zboží na dobírku, však tato funkce plně dostačuje.

Jak vystavit "zálohovou" fakturu v inPage

Po provedení objednávky vašim zákazníkem je nyní možné odeslat objednávku do fakturačního systému i ve stavu Vyřizuje se.

Odeslání objednávky do fakturačního systému 1.pngPři odbavení nové objednávky upravte stav na Vyřizuje se. Následně se vám ve správě objednávek zobrazí možnost odeslat objednávku do fakturačního systému. Zde provedete kontrolu fakturačních údajů a odešlete objednávku do fakturačního systému.

Ale pozor nevyplňujte datum zaplacení!  Pole pro vyplnění data splatnosti ponechejte prázdné.

Pokud nevyplníte datum zaplacení a odešlete objednávku do fakturačního systému, tak dojde k vystavení faktury, na které je uvedeno datum splatnosti 14 dnů od data vytvoření objednávky.  (Interval splatnosti si můžete případně upravit přímo ve fakturačním systému).

Odeslání objednávky do fakturačního systému 2.png

Po odeslání  objednávky do fakturačního systému máte možnost si fakturu zobrazit, anebo přímo vytisknout. Stažení faktury v PDF pro případný tisk je možné přímo v administraci e-shopu, anebo ve fakturačním systému. To, kterou službu využijete, je čistě na vás. 

Vytištěnou fakturu pak můžete přidat do balíku s dodávaným zbožím, anebo přiložit fakturu v PDF formátu do e-mailu, který odesíláte zákazníkovi při změně stavu objednávky v e-shopu.

Odeslání objednávky do fakturačního systému 3.png

Dokud nedojde k úhradě objednávky, tak se v administraci e-shopu a ve fakturačním systému zobrazuje informace o nezaplacené faktuře. Tudíž nedoje k finálnímu spárování vystavené faktury a platby.

práce s fakturou ve fakturačním systému.png

Jak "zálohovou" fakturu proměnit na finální fakturu

Ve chvíli, kdy obdržíte informaci o provedení úhrady objednaného zboží, je třeba upravit i vlastní fakturu, aby se spárovala s danou platbou.

V administraci e-shopu proveďte úpravu objednávky a změňte její stav na Zaplaceno, případně rovnou na Vyřízeno.

úprava stavu objednávky a vytvoření faktury.png

V daném kroku můžete rovnou potvrdit, aby se změna stavu objednávky projevila i ve fakturačním systému. Stačí zaškrtnout políčko Aktualizovat stav zaplacení faktury podle objednávky. Poté změnu stavu uložíte a faktura je vedena jak v e-shopu, tak i ve fakturačním systému jako zaplacená.

Vytvoření faktury a její odeslání.png

Tým inPage
info(zav)inpage.cz

Přidat komentář