- WYSIWYG verze 3.5
- Návod je vytvořen ve WYSIWYG editoru verze 3.5 Více »
Zaměřte se na klíčová slova
02. 09. 2009
Vhodný výběr klíčových slov pro každou stránku webu je jedním z nejdůležitějších prvků při tvorbě www stránek. Vhodně vybraná klíčová slova pomohou nejen při SEO optimalizaci Vašich stránek pro vyhledávače, ale také pomohou návštěvníkům webu lépe pochopit hlavní sdělení webu.
Text, který obsahuje ve správném poměru vhodná klíčová slova, může významně ovlivnit pozice webu
ve výsledcích vyhledávání.
Co jsou to klíčová slova?
Klíčová slova jsou ta slova, která vyhledávače nachází při procházení Vašich stránek a naráží na ně - ať už v nadpisech či v titulku stránek nebo v samotném textovém obsahu. Jsou to ta slova, která uživatel hledá ve vyhledávačích a díky nimž může snadno a rychle nalézt Vaše stránky na internetu.
Optimalizace webu pomocí klíčových slov
Cílem optimalizace stránek pro vyhledávače pomocí klíčových slov je poskytnout stránkám co nejlepší startovní pozici ve vyhledávačích. Proto byste se měli na výběr klíčových slov (nejvýznamějších vyhledávacích dotazů) zaměřit dříve než začnete tvořit samotný web.
Pro každou stránku bychom si měli nejdříve říci co chceme sdělit a zvolit si ta nejvýstižnější klíčová slova. Nemá význam optimalizovat pro velký počet klíčových slov. Pro stránku postačí 3, maximálně 5 výrazů. Chcete-li za každou cenu optimalizovat Váš web pomocí klíčových slov, myslete také na pravidlo pro použití klíčových slov.
Pravidlo pro použití klíčových slov
Existuje pravidlo, které byste při tvorbě stránek a optimalizaci na určitá klíčová slova měli dodržovat.
Tím pravidlem je používání stejných nebo velmi podobných výrazů pro:
- Název stránky
- Titulek stránky
- Adresu stránky
- Hlavní nadpis stránky
- Obsah v textu na stránce
Ideálním způsobem lze kombinovat klíčová slova tak, jak si ukážeme na následujícím příkladu.
Příklad použití klíčových slov
Představme si fiktivní firmu, která se zaměřuje na rekonstrukci bytů a RD, sídlící v Jihlavě.
Firma se chce zaměřit na rozvíjení svého oboru ve svém regionu a na stránkách se potřebuje zaměřit na důležité vyhledávací výrazy tak, aby byla lépe a snadno dohledatelná na internetu.
Název firmy: | Rekonstrukce Jihlava s.r.o. |
Hlavní zaměření: | Rekonstrukce bytů a rodinných domů |
Bližší specifikace: | Rekonstrukce a přestavby, rekonstrukce bytu, rekonstrukce RD, rekonstrukce bytového jádra, rekonstrukce panelových domů, rekonstrukce koupelny, rekonstrukce podkroví |
Nyní bude důležité jednotlivé stránky na webu zaměřit a upravit tak, aby každá stránka byla optimalizována ideálně pro 5 klíčových slov.
Optimalizace na klíčová slova na úvodní stránce
Na úvodní stránce bychom měli představit návštěvníkům to, co se na našich stránkách dozví, jaké služby
u nás seženou, případně jaká je naše nabídka. Dále se zaměříme na důležitá klíčová slova, tedy na hlavní zaměření firmy a na region, ve kterém firma působí.
Název úvodní stránky můžete zvolit libovolný, třeba Úvodní stránka. Titulek stránky by měl vystihovat obsah textu dané stránky.
Výsledné nastavení pro úvodní stránku by mohlo vypadat asi takto:
Poté, co jsme zdůraznili klíčová slova v titulku stránky, je dobré zaměřit se na tato klíčová slova také
v hlavním nadpisu úvodní stránky i v samotném obsahu článku (viz následující obrázek).
Řekneme-li to jednoduše, pak každou další stránku byste měli optimalizovat obdobným způsobem. Není však vhodné volit na každé stránce stejná klíčová slova či stejné nadpisy.
Zaměřte se na region ve kterém působíte
V dnešní době, ve velkém světě internetu, můžete narazit na nesčetné množství konkurenčních stránek v oblasti rekonstrukcí, ať už bytů či rodinných domů a dalších.
Zvyšte své šance na lepší umístění při vyhledávání
Působíte-li v určité lokální oblasti, městě či v nějakém konkrétním regionu, je velice důležité zdůraznit právě také toto město či region, ve kterém působíte. Zvýšíte tak šanci, že Vás uživatel hledající tyto služby na internetu ve svém regionu snáze a rychleji nalezne.
Pokud bychom vytvářeli například stránku zaměřenou konkrétně na Rekonstrukce kuchyně oné jihlavské firmy, pak by název, titulek i adresa stránky měli být otpimalizovány na patřičná klíčová slova, včetně lokality či regionu na který se firma specializuje, viz následující obrázek:
Nezapomeňme, že hlavní nadpis této stránky a obsah v textu na této stránce by měl taktéž obsahovat tato vybraná klíčová slova.
A tipy na závěr?
Buďte struční a výstižní
Jak jsme psali již na začátku, je dobré optimalizovat každou stránku pro 3-5 klíčových slov a to vše
dle pravidel pro použití klíčových slov. Při vytváření klíčových slov a popisku webu se snažte být věcní
a výstižní. Používejte slova, o kterých si myslíte, že je lidé zadávají do vyhledávačů.
Nepoužívejte citoslovce, zdrobněliny a podobné výrazy.
Nezapomeňte na HTML hlavičku stránek
HTML hlavička stránky se skládá z několika položek (Titulek stránek, Klíčová slova a Popis stránek). Vyplněním těchto položek lze dosáhnout kvalitního umístění webové prezentace ve vyhledávačích Seznam.cz a Google.com.
Přidat komentář
Přehled komentářů