0 Kč bez DPH

Hodnocení obchodu a měření konverzí u Heureka a Zboží.cz

Hodnocení obchodu je jedno z mnoha kritérií, jak se pozná úspěšný e-shop. V tomto návodu si ukážeme, jak si v e-shopu nastavit hodnocení obchodu a měření konverzí u služeb Heureka.cz Zboží.cz.

Hodnotit obchod mohou pouze zákazníci, kteří skutečně v obchodě nakoupili. Možnost ohodnotit e-shop tak dává nakupujícím informace o tom, jak kvalitní jsou služby vašeho obchodu. Aby bylo možné hodnotit obchod, je potřeba implementovat dotazník spokojenosti zákazníka k dokončené objednávce zboží. Jak na to si ukážeme v tomto návodu.

Ověřeno zákazníky a měření konverzí od Heuréka

Ověřeno zákazníky je služba projektu Heureka, která umožňuje hodnocení obchodů pouze od reálných zákazníků. Služba je poskytována zcela zdarma a je plně zajištěna automatickou operaci provedenou po každém dokončení nákupu uživatelem.

Získání tajného klíče

Pro nastavení služby dotazník spokojenosti je třeba použít Tajný klíč pro Váš obchod, pokud vlastníte více obchodů, je nutné použít jiný klíč pro každý z nich. Tajný klíč naleznete v administraci obchodů pod názvem obchodu v sekci Ověřeno zákazníky → Nastavení a data z dotazníků. Vygenerování nového klíče se provádí odkazem vygenerovat nový, tento 32 znakový řetězec budete používat při odesílání informací o objednávkách.

heureka-web-tajny-klic.png

Nastavení služby v inPage

Poté, co jste získali tajný unikátní klíč pro svůj obchod, přihlásíte se do administrace inPage a v sekci E-shop → Srovnávače zboží vyhledáte srovnávač Heuréka.cz. Kliknete na ikonu tužky pro editaci, kde do textového pole vložíte svůj Tajný klíč pro sběr recenzí.

Přidat tajný klíč pro ověřeno zákazníky v e-shopu inPage

heureka-tajny-kod.png

UPOZORNĚNÍ: Služba Ověřeno zákazníky bude fungovat pouze v případě, že srovnávač zboží Heuréka alespoň jednou načetl váš seznam zboží!

Nastavení měření konverzí

Na Heureka můžete zobrazení či prodej svého zboží podpořit PPC (Pay per Click) reklamou. To znamená, že si zaplatíte za lepší pozici vašeho zboží ve vyhledávání. Abyste měli vynaložené zdroje lépe pod kontrolou, obsahuje administrace Heureka.cz i nástroje pro analytiku a měření konverzí. 

Přihlaste se na Heureka.cz a v profilu klikněte na tlačítko Administrace e-shopu. Dále pokračujte do sekce Statistiky a reporty → Měření konverzí, kde si zkopírujte hodnotu Veřejný klíč pro kód měření konverzí.

heureka-web-verejny-klic.png

V administraci inPage poté v sekci Služby →Heureka → Měření konverzí povolte službu a zkopírovanou hodntu vložte do pole Veřejný klíč. Formulář poté uložte.

heureka-verejny-klic.png

Měření konverzí máte v tuto chvíli nastavené. Do Heureky se začne započítávat až po první uskutečněné objednávce od doby nasazení tohoto klíče.

Hodnocení obchodů a měření konverzí Zboží.cz

Podobnou službu jako Heureka.cz nabízí také Zboží.cz od Seznamu. Po registraci obchodu na Zboží.cz se automaticky vytvoří detail e-shopu, ve kterém mají zákazníci příležitost uvést, jak byli s nákupem na e-shopu spokojeni.

U každého hodnocení je graficky odlišeno, jestli ho napsal ověřený zákazník nebo jen zákazník, který byl přihlášený pod účtem Seznamu.

Takzvaný Ověřený zákazník je uživatel, u kterého se s jistotou ví, že na e-shopu skutečně objednal. Tuto informaci předává e-shop Zboží.cz pomocí konverzního kódu umístěného na stránce potvrzující objednávku (jedná se o Standardní měření konverzí). Tomuto uživateli je poté zaslána výzva k ohodnocení obchodu na Zboží.cz.

Získání tajného klíče a ID provozovny

Přihlaste se do administrace Zboží.cz. Tam přejděte do  Správa provozovny → Měření konverzí → Tajný klíč a ID provozovny. Ještě před tím, než se vám oba údaje zobrazí, musíte vyplnit adresu provozovny a také souhlasit se smluvními podmínkami a dohodou o ochraně osobních údajů.

zbozi-web-tajnzý-klic-id-provozovny.png

Nastavení služby v inPage

Poté, co jste získali tajný unikátní klíč pro svůj obchod, přihlásíte se do administrace inPage a v sekci E-shop → Srovnávače zboží vyhledáte srovnávač Zboží.cz. Kliknete na ikonu tužky pro editaci, kde do textového pole vložíte svůj Tajný klíč pro sběr recenzí

Poté se vraťte do administrace Zboží.cz a pro dokončení klikněte na tlačítko Zapnout měření konverzí (viz. obrázek výše).

Přidat tajný klíč pro ověřeno zákazníky v e-shopu inPage

zbozi-tajny-kod.png

Druhým krokem pro aktivaci Standardního měření konverzí je uložit do inPage hodnotu ID provozovny. V sekci Služby →Seznam → Zboží.cz aktivujte službu a hodnotu vložte do pole ID provozovna. Formulář poté uložte.

Tím máte aktivováno Standardní měření konverzí a zároveň také máte aktivní sběr recenzí e-shopu.

Závěrem

Věřímě, že tyto funkce vám přivedou spoustu nových a spokojených zákazníků!

Tým inPage
info@inpage.cz

Web s doménou ZDARMA

Přidat komentář

Přehled komentářů