0 Kč bez DPH

Jak zlepšit dohledatelnost webu - základní SEO tipy

Máte nový web a ve výsledcích vyhledávání nejste pořádně vidět? Máme pro vás několik tipů, jak se do výsledků dostat a jak zlepšit dohledatelnost webu a tím z vašeho webu udělat úspěšný projekt.

Dohledatelnost webu je klíčovým faktorem pro úspěch online podnikání. Pokud váš web není dobře viditelný ve výsledcích vyhledávání, je nepravděpodobné, že na něm bude mnoho návštěvníků. Proto je důležité zvýšit dohledatelnost webu a jedním z nejlepších způsobů, jak toho dosáhnout, je prostřednictvím SEO (Search Engine Optimization).

Co je SEO

SEO je soubor postupů, které mají za cíl zlepšit umístění vašeho webu ve výsledcích vyhledávání. Obecně platí, že optimalizace webových stránek pro vyhledávače je běh na dlouhou trať a výsledky se nemusí dostavit okamžitě. Záleží na spoustě faktorů např. jaká je v daném oboru konkurence, jak pracujete na obsahu webu, jestli máte web propojený s vyhledávači a SEO nástroji a taktéž zdali na váš web odkazuje nějaký relevantní zdroj.

 

Podívejte se na naše tipy, jak můžete zlepšit SEO svého webu a zvýšit jeho dohledatelnost.

Klíčová slova

Používejte na webu klíčová slova a to taková, u kterých víte, že by je uživatelé mohli zadávat do vyhledávače v souvislosti s prezentací vašich produktů, či služeb. Prodávám-li například žárovky, je pro mě stěžejní, aby na webu byla obsažena klíčová slova jako tento produkt obsahující a s ním související.

Klíčová slova používejte v názvu stránky, v URL adrese, v popisu stránky a v obsahu. Dbejte však na to, aby byla klíčová slova použita přirozeně a nevypadalo to tak, že jsou na web přidány na sílu a uměle. Pamatujte také, že kvalita obsahu je důležitější než kvantita klíčových slov. Nezapomeňte, že SEO popisky můžete nastavit i u obrázků, které do stránky přidáváte a to doplněním názvu obrázku a alternativního popisku obrázku.

Kvalitní obsah

Vyhledávače jako Google či Seznam preferují weby s kvalitním a originálním obsahem, který je relevantní pro uživatele. To znamená, že musíte psát přitažlivý a užitečný obsah pro své návštěvníky. Nebojte se tak váš web zaplnit články týkající se vaší činnosti, či na webu mít vlastní blog, kde publikujete tematické články z vašeho oboru. Mějte na paměti, že textů na webu není nikdy dost a kvalitní obsah má také tendenci být sdílen a odkazován na ostatních webech, což může dále zlepšit vaše SEO.

Struktura webu

Dbejte na to, aby struktura webu byla jednoduchá a snadno srozumitelná pro uživatele i pro vyhledávače. Mějte na paměti, že vyhledávače hledají relevantní obsah, ale také chtějí, aby byl snadno přístupný a strukturovaný. Nepoužívejte proto příliš mnoho položek (odkazů) v hlavním menu, ale zároveň se snažte, aby byly všechny stránky na webu snadno dohledatelné. Při vytváření obsahu jednotlivých stránek dbejte i na jejich samotnou strukturu a to správným používáním nadpisů a členěním textů do odstavců.

Zpětné odkazy

Zpětné odkazy jsou důležitým prvkem SEO. Díky tomu, že jsou vaše stránky odkazovány i na jiném webu získává váš web pro vyhledávače větší relevanci a tím zlepšují autoritu vašeho webu. Snažte se získat odkazy na vaše stránky od vysoko hodnocených webů, které jsou zároveň relevantní pro váš obsah. Relativně dostupným a často používaným řešením jak získat zpětný odkaz je registrace do různých katalogů firem a profesí. Můžete třeba využít registraci do našeho inPage katalogu, kde zdarma získáte kvalitní a relevantní odkaz. Další, i když často placenou možností jak získat zpětný odkaz, jsou PR články. Jedná se o službu kterou nabízí většina mediálních portálů jako je např. magazín Interval.cz. Stačí vytvořit co do obsahu kvalitní článek, který může zaujmout a zakoupit si u mediálního portálu prostor, kde bude článek inzerován. 

Jako zpětný odkaz se považují také interní odkazy umístěné na vašem webu, kterými propojujete různé stránky vašeho webu.

Závěrem

Byl pro vás tento článek užitečný? Pomohl vám alespoň trochu pochopit problematiku dohledatelnosti webových stránek? Chtěli byste se dozvědět další SEO tipy a triky? Dejte nám vědět do komentářů. A když bude zájem, tak pro vás nachystáme další články se zaměřením se např. na výběr klíčových slov, anebo práci s užitečnými SEO nástroji.

Tým inPage
info@inpage.cz

Web s doménou ZDARMA

Přidat komentář

Přehled komentářů