0 Kč bez DPH

Novinky jaro 2012

27. 03. 2012

  1. Náhodný TOP produkt e-shopu v postraním sloupci
  2. Záložka STATISTIKY v administraci přejmenována na SLUŽBY
  3. Napojení na sociální sítě
  4. Nastavení limitu pro dopravu a platbu
  5. Nastavení otevírání Oblíbených položek
  6. Srovnávač zboží Google Nákupy
  7. Nastavení preferování ceny s/bez DPH
  8. Vlastní box č. 2
  9. Nastavení zobrazení WYSIWYG editoru přímo u článku
  10. Změna měření metodiky návštěvnosti sledované stránky
  11. Úpravy a vylepšení funkčnosti systému

1. Náhodný TOP produkt e-shopu v postraním sloupci

K propagaci zboží z vašeho e-shopu nyní slouží nová funkce - zobrazení náhodných TOP (tj. těch, které jsou označeny jako oblíbené) produktů v postraním sloupci prezentace z vybrané kategorie e-shopu. V sekci E-shop → Nastavení e-shopu → Náhodný produkt si zvolíte příslušnou kategorii, ze které se bude náhodně zobrazovat tolik produktů, který si sami nastavíte (jeden až pět).


2. Záložka STATISTIKY v administraci přejmenována na SLUŽBY

V administraci inPage jsme přejmenovali položku v hlavním menu, původní název STATISTIKY byl přejmenován na SLUŽBY. V sekci SLUŽBY najdete užitečné nástroje, které vám pomohou napojit vaše stránky na vyhledávač Google, umožní vám sledování statistik přístupů na stránky přes nástroje Google Analytics a Google webmaster tools, nebo propojit stránky na sociální sítě Facebook, Twitter, Google +1 aj.


3. Napojení na sociální sítě

Fenomén sdílení obsahu na různých sociálních sítí (Facebook, Google+, Twitter, atd.) zasáhl už i inPage, a proto nyní máte možnost "lajkovat" i na inPage - pro napojení vašich stránek na nejrůznější sociální služby využívá inPage jednoduchou službu AddThis.

Je dobré se na této službě zaregistrovat a příslušné ID, které získáte, zadat do příslušné kolonky v administraci inPage v sekci Služby → Sociální služby - Addthis → Profile ID. Registrace ale není povinná pro využívání sdílení obsahu na inPage, výhodou pro vás ale bude možnost sledovat detailní statistiky sdílení - rozhodně registraci doporučujeme.

Poté již jen stačí při úpravě konkrétního článku v sekci Nastavení → Napojení na sociální sítě vybrat styl zobrazení (malé ikony, velké ikony, popisky) a na konci takového článku se zobrazí známé ikony pro sdílení obsahu na jednotlivých sociálních služebách - výběr máte z více než 40 služeb.


4. Nastavení limitu pro dopravu a platbu

V sekci E-shop → Platba, doprava a jiné příplatky je možné definovat minimální limit pro každou přidanou položku. Pokud součet všech produktů v košíku zákazníka tuto částku přesáhne, pak se taková položka zobrazí ve výpisu a zákazník bude mít možnost vybrat si i tuto volbu. Tato funkce je vhodná pro automatické nastavení např. dopravy zdrama při dané výši nakoupeného zboží.


5. Nastavení otevírání Oblíbených položek

Záložky, které je možno nadefinovat a poté zobrazit v postraním sloupci prezentace jako Oblíbené odkazy, se automaticky otevírají do nového okna. Nyní je možno toto chování změnit a odkazy směřovat do stejného okna prohlížeče. Toto chování nastavíte v sekci Nastavení → Záložky - Oblíbené odkazy → Otevřít v novém okně.


6. Srovnávač zboží Google Nákupy

Do Srovávače zboží jsme přidali nově i srovávač pro Google Nákupy (Google Merchant Center), což je nová služba, kam můžete nahrát údaje o svých produktech, a zpřístupnit je tak ve službě Nákupy Google a v dalších službách od Googlu. Google Nákupy jsou dostupné prozatím jen pro Českou Republiku pro platby v CZK.

Nastavení odkazu přidání srovnávače cen Google Nákupy nalezente v sekci E-shop → Srovávače zboží. Tento link poté použijete v administraci Google Nákupy při ověřování a přidávání vašich produktů. V nejbližší době napíšeme článek na blog, jak jednoduše a rychle přidat své produkty do služby Google Nákupy.


7. Nastavení preferování ceny s/bez DPH

 V některých případech je vhodnější pro vlastníky e-shopů, kteří jsou plátci DPH, aby byla vizuálně preferována cena bez DPH před cenou s DPH, což je výchozí nastavení. Změnu lze provést v sekci E-shop → Nastavení e-shopu → Plátce DPH.


8. Vlastní box č. 2

S nástupem třísloupcových šablon je nyní k dispozici také druhý Vlastní box, který umožňuje nadefinovat si svůj vlastní kód do druhého sloupce. V případě dvousloupcových šablon je tento box hned na začátku sloupce (první box je většinou úplně na konci). Výběr Vlastních boxů naleznete v sekci Nastavení → Prvyk stránek → Vlastní box.


9. Nastavení zobrazení WYSIWYG editoru přímo u článku

V některých případech se stává, že WYSIWYG editor odmazává některé části většinou javascriptového, přip. nevalidního, kódu. V takovém případě je dobré WYSIWYG editor vypnout a po patřičné úpravě za zapnout., což se nastavuje globálně pro celou administraci v sekci Nastavení → Nastavení prostředí → WYSIWYG editor.

Při častějších úpravách takovéto stránky, je tento proces zdlouhavý, nyní je proto možné nastavit chování WYSIWYG editoru přímo pro konkrétní stránku a to při úpravě článku v sekci Nastavení → Zobrazit WYSIWYG editor. To samé chování je možné nastavit také pro tělo produktu v e-shopu.


10. Změna měření metodiky návštěvnosti sledované stránky

Interní systém inPage pro měření návštěvnosti stránek zaznamenával až do 27. března 2012 tzn. zhlédnutí (pageviews). Tato hodnota znamená každé zobrazení stránky, a to i v případě, kdy uživatel použije třeba tlačítko Obnovit.

Nově od 28. března 2012 měří inPage návštěvnost (visits), což podle obecných pravidel je návštěvník rozlišený pomocí cookie (připadně IP) za určitou dobu (30 minut). To znamená, že pokud se uživatel ze stejného počítače vrátí po 30 minutách na stránku zpět, je znovu započítán.


11. Úpravy a vylepšení funkčnosti systému

Opět jsme intezivně pracovali na různých vylepšeních a optimalizacích systému inPage, jako ty nejdůležitější uvádíme:

  1. Hromadné mazání, kopírování a přesouvání článku, souborů ke stažení a produktů

  2. Vylepšení stránkování v administraci a aplikaci

  3. Podpora tagu canonical link pro SEO optimilizaci doménových aliasů

  4. Vždy aktivní sitemap.xml

    Odkaz na sitemap.xml, který byl dříve aktivní až po nastavení Google Webmaster Tools, je nyní automaticky funkční, a to z důvodu využívání i jinými roboty než roboty Google, pro který byl původně určen.

  5. Zobrazení obrázku prázdné fotogalerie

    V tomto případě stačí vložit do fotogalerie jediný obrázek, nastavit jej jako aktivní, ale nezobrazovat jej ve fotogalerii - obrázek nebude ve fotogalerii viditelný, ale zobrazí se jako ikona fotogalerie - týká se pouze fotogalerií, která mají podfotogalerie - v opačném případě se prázdná fotogalerie ani nezobrazí ve výpisu).

Přidat komentář

Přehled komentářů

  • Vyreseno-Nastavení limitu pro dopravu a platbu

    3. 11. 2012 11:32:27 | Petr

    Tak uz je jasno, zakopany pes byl v mem nepochopeni napovedy :D. Omlouvam se

    Odpovědět