0 Kč s DPH

SEO: Užitečné tipy – část 4.

Dnes se budeme v úvodu trochu věnovat číslům. Povíme si, kolik webových stránek se odkazuje na váš web. Tyto odkazy jsou totiž jedním z nejdůležitějších kritérií při posuzování stránek vyhledávači. Dále se dozvíte, kolik stránek z vašeho webu vyhledávač Google zná. Závěrem bude pár rad k titulku webové stránky.

10. Víte, kolik webových stránek na vás odkazuje?

Pokud jste si přečetli náš první díl SEO tipů, ve kterém jsme se věnovali zpětným odkazům, budou vás asi zajímat 2 otázky. Kolik webových stránek na vás odkazuje a které to vlastně jsou.

  1. Přejděte na stránky www.google.cz, případně do okna vyhledávače Google.
  2. Napište do vyhledávacího pole příkaz link: a název vašeho webu.

Příklad: link:czechia.com

kolik webů odkazuje na váš web

Obrázek ukazuje, že na tento web se odkazuje kolem 1 010 stránek. Všimněte si, že do tohoto čísla spadají i odkazy z vašich vlastních webových stránek.
Pozor! - neplatí přímá úměra, že čím vyšší toto číslo je, tím lepší pozici máte zaručenu. Velmi důležitá je kvalita těchto odkazů (stručně řečeno, čím vyšší mají tyto weby Page Rank a S-Rank, o kterých jsme si říkali v 1. díle, tím lépe).

TIP!
Zajímá vás, kolik webových stránek odkazuje na vaši konkurenci?  Místo vašeho webu zadejte stránky konkurence.

11. Kolik stránek z Vašeho webu Google zná?

K tomu, aby vyhledávač umístil webové stráky ve výsledcích hledání, musí je mít tzv. zaindexované. To znamená, že si postupně prochází webové stránky a dělá si jejich rejstřík.
Zajímá-li vás, kolik webových stránek z vašeho webu Google zná, zkuste do Google zadat následující příkaz.

Příklad: site:czechia.com
- ukazuje 5 950 = počet stránek v hlavním indexu Google.

kolik stránek indexuje Google

Pomocí tohoto příkazu také zjistíte, kolik stránek zná Google u vaší konkurence.

12. Unikátní titulek

Pokud by vás zajímalo něco více k titulku, kterému jsme se věnovali v prvním díle SEO tipů, máme tu další tip.
Každá webová stránka na vašem webu se věnuje jinému obsahu. Na některé stránce se věnujete detailu zboží, na další máte ceník nebo kontakty. Uvedený titulek by měl vystihovat obsah dané stránky. A protože má každá stránka jiný obsah, měla by mít i jiný, unikátní titulek.
Vámi napsaný titulek zaroveň používají internetové vyhledávače jako modrý text ve výsledcích vyhledávání. Pokud je titulek správný, usnadňuje orientaci a pomůže ve vyhledávání najít hledajícím lépe to, co hledají.

Co můžete udělat hned
1. Podívejte se přímo v internetovém prohlížeči, jaký mají vaše stránky titulek. (Kde najdu titulek?)
2. Pokud neodpovídá obsahu stránky – změňte ho – je to jednoduché. Upravíte ho administraci, pokud otevřete jakoukoli vytvořenou stránku – v záložce Optimalizace pro vyhledávače.
3. Doporučujeme, aby titulek stránky odpovídal hlavnímu nadpisu (Nadpis 1) na stránce.

 

V dalším díle si řekneme něco víc o internetových odkazech. A to jak o výměně odkazů, tak o jejím využití v sociálních sítích. Zároveň nás (a určitě i vás) bude zajímat, jak je to s 1. pozicí ve vyhledávání.

Chcete-li nám něco k našemu miniseriálu o SEO napsat, můžete nám zanechat zprávu v komentářích. Budeme se těšit na vaše příspěvky.

SEO seriál

 

Martina Kubíková
martina.kubikova(zav)zoner.cz