0 Kč s DPH

SEO: Užitečné tipy – část 5.

Příjemné pondělí všem, co si po ránu chtějí přečíst nějaké ty osvědčené SEO tipy, které pomohou vašemu webu umístit se na lepších pozicích ve vyhledávání. Dnes trochu zabrousíme do sociálních sítí, výměny odkazů a povíme si něco o magickém 1. místě pro váš web ve výsledcích vyhledávání.

13. Pomohou sociální sítě SEU?

V nedávné době se vedly diskuze, zda mají odkazy na sociálních sítích nějaký význam pro SEO. Podle informací od Vladimíra Saura, který se již řadu let zabývá tvorbou webových stránek a SEO analýz, mají. Ale jen pokud je odkaz veřejný. V praxi to znamená, že pokud napíšete nějaký zajímavý odkaz na web kamaráda, který má ale skrytý=neveřejný profil, nebude mít tento odkaz z hlediska SEO význam.

14. Výměna odkazů – jak na to

V 1. díle SEO tipů jsme uvedli pár rad o zpětných odkazech a jak je získat. Protože jsou kvalitní zpětné odkazy jednou z nejdůležitějších věcí při zobrazování webových stránek ve vyhledávání, řekneme si více o budování odkazů.

Kde hledat vhodné stránky pro umístění odkazu

Stránky odkazující na vaše konkurenty - pomocí vyhledávacího dotazu link:, o kterém jsme si říkali v minulém díle, vyhledejte zpětné odkazy pro vaše největší konkurenty v okolí. Kdo na ně odkazuje? Můžete tento odkaz získat také?
Jakékoli stránky, které se dobře umísťují pro vaše klíčová slova
- projděte si stránky, mající nejlepší umístění na klíčová slova, která používáte na stránkách. Pošlete těmto webům žádost o odkaz.
Vaši klienti, zákazníci, fanoušci
- máte klientelu, která je spokojena s vašimi službami? A mají tito lidé webové stránky, které třeba oslovují část vaší cílové skupiny? Zkuste je oslovit.
Poskytovatelé služeb/prodejci
- pokud např. odebíráte zboží od nějaké organizace či dodavatele a jste větším klientem, třeba bude mít tento dodavatel zájem vložit odkaz na váš web mezi své klienty.
Vaši partneři
- vaši firemní partneři pravděpodobně mají na stránkách nějaké odkazy. Podívejte se, jestli se mezi nimi nachází i odkaz na vás.
Stránky, na kterých je uvedeno jméno vaší společnosti
- někdo mohl na vaši firmu uvést kontakt, ale bez proklikávacího odkazu na váš web. Napište mu.
Lokální a regionální katalogy
- jakákoli stránka, která obsahuje seznam místních firem.
Stránky, které jsou podobné vašim
- zkuste si otevřít stránky vyhledávače Alexa, www.alexa.com. Zadejte jméno vašeho webu a poté klikněte na více informací (tlačítko Get Details). Zde si klikněte na záložku Related links, která umí zobrazit stránky, jež se zaměřují na stejné návštěvníky jako vy. Najdete zde mimo jiné další zajímavé statistiky k vašemu webu.

Alexa Related Links

Jak zkontrolovat funkčnost odkazů

Pokud jste zvolili cestu placených odkazů nebo výměnu odkazů, asi budete chtít tyto odkazy pravidelně kontrolovat. Občas se totiž stane, že web váš odkaz předčasně odstraní. Jak na to, abyste si nemuseli tvořil složité seznamy webů, které budete denně kontrolovat? Zkuste Collabim, jednoduchý SEO nástroj pro analýzu webu a reportování. Pro 1 webovou stránku je bezplatný a pomůže vám nejen s kontrolou odkazů, ale také třeba ukáže, na jakých pozicích se váš web nachází pro konkrétní klíčová slova, aniž byste museli zadávat opakovaně vyhledávací dotazy na Google či Seznam.

 15. Mýty o 1. pozici ve vyhledávání

Být na 1. místě ve vyhledávání, váš sen, po kterém toužíte a kvůli kterému v noci nespíte. Pravděpodobně máte ke svému snění i důvody:

  • jsem vidět
  • první pozice přinese nejvíc prokliků na mé stránky
  • můj web je na 1. pozici a všichni internetoví uživatelé mě vidí na 1. místě

Opravdu to platí?

Možná si dáte práci s budování zpětných odkazů, věnujete optimalizaci čas a stránky zlepšujete. A to jen z důvodu, abyste se ze 3. místa dostali na 1. Vězte, že rozdíly v proklikovosti nebývají u těchto pozic tolik rozdílné. Zároveň je statisticky dokázané, že například 10. odkaz na 1. stránce má vyšší proklikovost než 8. a 9.

Dále je třeba zdůraznit, že to, co vidíte vy, nemusejí vidět např. vaši kolegové v práci nebo člověk na druhé straně republiky, i kdybyste klikli ve stejný okamžik. Google používá pro každé zadání klíčového slova pokaždé nový algoritmus vyhledávání. Když např. ve stejný okamžik zadá klíčové slovo "fotoaparát" maminka na mateřské dovolené, která si většinou čte webové stránky věnované mateřství a u druhého počítače člověk, který rád fotí a zabývá se touto tematikou, bude u fotografa váš inzerát na vyšší pozici, než u maminky na mateřské. Proč? Jedním z důvodů je, že si Google  pamatuje stránky, které jste prošli. Ale neplatí to jen v těchto extrémních případech. Jiné pořadí výsledků vyhledávání mohou mít i 2 kolegové v práci (výsledky se tu někdy liší o 1 pozici).

Z výše uvedeného plyne, že mnohem důležitější výsledek SEO optimalizace je dostat se ze druhé stránky ve výsledcích vyhledávání na první, nebo si polepšit ze 7. pozice na 3. A i když váš nevidíte na 1. místě, potenciální klient ho na 1. místě najít může:-)

To je z dnešních SEO tipů vše, doufáme, že vám pomohou.
Budeme rádi za vaše příspěvky a případné náměty do diskuze.

SEO seriál

 

Martina Kubíková
martina.kubikova(zav)zoner.cz