0 Kč s DPH

SEO: Užitečné tipy – část 5.

Příjemné pondělí všem, co si po ránu chtějí přečíst nějaké ty osvědčené SEO tipy, které pomohou vašemu webu umístit se na lepších pozicích ve vyhledávání. Dnes trochu zabrousíme do sociálních sítí, výměny odkazů a povíme si něco o magickém 1. místě pro váš web ve výsledcích vyhledávání.

13. Pomohou sociální sítě SEU?

V nedávné době se vedly diskuze, zda mají odkazy na sociálních sítích nějaký význam pro SEO. Podle informací od Vladimíra Saura, který se již řadu let zabývá tvorbou webových stránek a SEO analýz, mají. Ale jen pokud je odkaz veřejný. V praxi to znamená, že pokud napíšete nějaký zajímavý odkaz na web kamaráda, který má ale skrytý=neveřejný profil, nebude mít tento odkaz z hlediska SEO význam.

14. Výměna odkazů – jak na to

V 1. díle SEO tipů jsme uvedli pár rad o zpětných odkazech a jak je získat. Protože jsou kvalitní zpětné odkazy jednou z nejdůležitějších věcí při zobrazování webových stránek ve vyhledávání, řekneme si více o budování odkazů.

Kde hledat vhodné stránky pro umístění odkazu

Stránky odkazující na vaše konkurenty - pomocí vyhledávacího dotazu link:, o kterém jsme si říkali v minulém díle, vyhledejte zpětné odkazy pro vaše největší konkurenty v okolí. Kdo na ně odkazuje? Můžete tento odkaz získat také?
Jakékoli stránky, které se dobře umísťují pro vaše klíčová slova
- projděte si stránky, mající nejlepší umístění na klíčová slova, která používáte na stránkách. Pošlete těmto webům žádost o odkaz.
Vaši klienti, zákazníci, fanoušci
- máte klientelu, která je spokojena s vašimi službami? A mají tito lidé webové stránky, které třeba oslovují část vaší cílové skupiny? Zkuste je oslovit.
Poskytovatelé služeb/prodejci
- pokud např. odebíráte zboží od nějaké organizace či dodavatele a jste větším klientem, třeba bude mít tento dodavatel zájem vložit odkaz na váš web mezi své klienty.
Vaši partneři
- vaši firemní partneři pravděpodobně mají na stránkách nějaké odkazy. Podívejte se, jestli se mezi nimi nachází i odkaz na vás.
Stránky, na kterých je uvedeno jméno vaší společnosti
- někdo mohl na vaši firmu uvést kontakt, ale bez proklikávacího odkazu na váš web. Napište mu.
Lokální a regionální katalogy
- jakákoli stránka, která obsahuje seznam místních firem.
Stránky, které jsou podobné vašim
- zkuste si otevřít stránky vyhledávače Alexa, www.alexa.com. Zadejte jméno vašeho webu a poté klikněte na více informací (tlačítko Get Details). Zde si klikněte na záložku Related links, která umí zobrazit stránky, jež se zaměřují na stejné návštěvníky jako vy. Najdete zde mimo jiné další zajímavé statistiky k vašemu webu.

Alexa Related Links

Jak zkontrolovat funkčnost odkazů

Pokud jste zvolili cestu placených odkazů nebo výměnu odkazů, asi budete chtít tyto odkazy pravidelně kontrolovat. Občas se totiž stane, že web váš odkaz předčasně odstraní. Jak na to, abyste si nemuseli tvořil složité seznamy webů, které budete denně kontrolovat? Zkuste Collabim, jednoduchý SEO nástroj pro analýzu webu a reportování. Pro 1 webovou stránku je bezplatný a pomůže vám nejen s kontrolou odkazů, ale také třeba ukáže, na jakých pozicích se váš web nachází pro konkrétní klíčová slova, aniž byste museli zadávat opakovaně vyhledávací dotazy na Google či Seznam.

 15. Mýty o 1. pozici ve vyhledávání

Být na 1. místě ve vyhledávání, váš sen, po kterém toužíte a kvůli kterému v noci nespíte. Pravděpodobně máte ke svému snění i důvody:

  • jsem vidět
  • první pozice přinese nejvíc prokliků na mé stránky
  • můj web je na 1. pozici a všichni internetoví uživatelé mě vidí na 1. místě

Opravdu to platí?

Možná si dáte práci s budování zpětných odkazů, věnujete optimalizaci čas a stránky zlepšujete. A to jen z důvodu, abyste se ze 3. místa dostali na 1. Vězte, že rozdíly v proklikovosti nebývají u těchto pozic tolik rozdílné. Zároveň je statisticky dokázané, že například 10. odkaz na 1. stránce má vyšší proklikovost než 8. a 9.

Dále je třeba zdůraznit, že to, co vidíte vy, nemusejí vidět např. vaši kolegové v práci nebo člověk na druhé straně republiky, i kdybyste klikli ve stejný okamžik. Google používá pro každé zadání klíčového slova pokaždé nový algoritmus vyhledávání. Když např. ve stejný okamžik zadá klíčové slovo "fotoaparát" maminka na mateřské dovolené, která si většinou čte webové stránky věnované mateřství a u druhého počítače člověk, který rád fotí a zabývá se touto tematikou, bude u fotografa váš inzerát na vyšší pozici, než u maminky na mateřské. Proč? Jedním z důvodů je, že si Google  pamatuje stránky, které jste prošli. Ale neplatí to jen v těchto extrémních případech. Jiné pořadí výsledků vyhledávání mohou mít i 2 kolegové v práci (výsledky se tu někdy liší o 1 pozici).

Z výše uvedeného plyne, že mnohem důležitější výsledek SEO optimalizace je dostat se ze druhé stránky ve výsledcích vyhledávání na první, nebo si polepšit ze 7. pozice na 3. A i když váš nevidíte na 1. místě, potenciální klient ho na 1. místě najít může:-)

To je z dnešních SEO tipů vše, doufáme, že vám pomohou.
Budeme rádi za vaše příspěvky a případné náměty do diskuze.

SEO seriál

 

Martina Kubíková
martina.kubikova(zav)zoner.cz

Přidat komentář

Největší město Moravy?

Přehled komentářů

  • SEO

    13.7.2012 16:35:34 | jana

    Zdravím, potřeboval bych radu, co se vyplatí nejlépe. Momentálně budu potřebovat seo pro svůj web, nevím jestli mám využít služeb jednotlivce a nebo nějáké firmy např. http://seo-audit-web.mypage.cz/rubriky/blog/novy-dokument/diskuze , co myslítě ? .. jednotlivec sice výjde levněji, ale jde mi hlavně o kvalitu :)

  • RE: SEO

    16.7.2012 9:30:21 | Hana Medkova

    Dobrý den paní Jano, záleží na četnosti obsahu na vašich webových stránkách, pokud bychom znali název vaší domény, mohli bychom se na stránky zběžně kouknout a doporučit Vám bud služby jednotlivce nebo služby nějaké profesionální firmy, která se zaměuje na SEO optimalizaci. Pokud se jedná o menší stránky s málo texty a méně unikátním obsahem, pak Vám při seo optimalizaci stačí služby jednotlivce - ale ani ten jednotlivec ani ta firma Vám vyloženě nebudou moci zajistit a zaručit se za první místa ve vyhledávání. To by vaše stránky museli být co do obsahu hodně rozsáhlé, aby na nich bylo co optimalizovat a hodnotí se přibližně dalších cca 50-90 faktorů od kterých se kvalitní SEO optimalizace webu s unikátním a poutavým obsahem odvíjí. Je dobré opravdu každé stránky posoudit individuálně.

  • URL adresa a SEO

    11.2.2013 11:00:19 | Martin

    Dobrý den. Člověk co se mě stará o SEO mě tvrdí, že není dobré aby URL končila např. takto - http://www.duhovydvur.cz/produkt/med-kvetovy-2012/#.URi-Z6V2SSo

    Že je lepší , když je tam na konci např. kvetovy-med.htm apod. Jde to nějak v inpage nastavit ?

  • Re: URL adresa a SEO

    13.2.2013 13:15:11 | Martina Kubíková

    Dobrý den, pro vyhledávače je důležité, že text URL koresponduje s obsahem stránky = je dobře, že máte v URL text kvetovy-med, když se stránka věnuje květovému medu. To co máte v adrese, není koncovka, ale tzv. kotva = odkaz na konkrétní část stránky, kterou máte označenu jako ".URi-Z6V2SSo". Všimněte si, že odkaz na samotnou stránku funguje i v tomto formátu. http://www.duhovydvur.cz/produkt/med-kvetovy-2012/. Rada: Odstraňte v administraci inPage z URL koncovku ".URi-Z6V2SSo". Stačí najet v administraci na tento text a kliknout na ikonu pro úpravu HTML odkazu. Pokud si nejste jistý postupem, prosím napište přímo na admin@zoner.cz, kde vám poradíme/zavoláme.

  • Kontrola zpětných odkazů

    11.10.2014 22:59:52 | Evidator.cz

    Pro evidenci a následnou kontrolu zpětných odkazů a PR článků můžete také použít evidator.cz

inPage.cz - webové stránky, doménawebhosting snadno.