Statistiky v e-shopu
Provozujete na inPage vlastní e-shop? Pokud ano, tak vás jistě zajímá, jak se Vašemu e-shopu daří, kolik za daný měsíc vydělal, kolik se prodalo jakého zboží. Na inPage máte nyní k dispozici nástroj, pomocí kterého se tyto informace jednoduše dozvíte. Představujeme Vám novinku a to statistiky e-shopu na inPage. Díky tomu budete mít k dispozici ta správná data, která Vám poslouží ke zvýšení obratu e-shopu.
K čemu je dobré se statistikami zabývat
Vědět kolik návštěvníků chodí do Vašeho e-shopu, co nakupují a za kolik, jsou základní informace, které rozhodují o bytí a nebytí e-shopu. Jste z nich schopni vydedukovat, jak moc je Váš e-shop pro potenciálního zákazníka zajímavý, o jaké produkty má nejčastěji zájem a kolik peněz je ochoten ve Vašem e-shopu utratit.
Na základě těchto údajů jste schopni se svým e-shopem lépe pracovat a zefektivnit jeho provoz. Cenné poznatky pak můžete přetavit i k lepšímu cílení reklamy a tím výrazně snížit náklady a zároveň zajistit lepší odbyt pro Vaše produkty.
Kde statistiky v inPage najdete
Statistiky e-shopu najdete v administraci webu v sekci /Eshop/ pod položkou Statistika e-shopu, kde se Vám zobrazí přehledně informace o provedených objednávkách a prodaných produktech
Jaké statistiky v inPage najdete
1) Statistiky objednávek
V přehledu jsou obsaženy veškeré informace o objednávkách a jejich hodnotě za vybrané časové období.
Graf zobrazuje tři hodnoty: Počet objednávek, časový úsek, hodnotu objednávek (s DPH a bez DPH)
Pomocí filtru si následně můžete vybrat z podrobnějších dat. Můžete si zobrazit konkrétní rok, konkrétní měsíc a taktéž stav objednávky. Tak například zjistíte poměr, mezi objednanými produkty a těmi, které byly reálně uhrazeny.
V další části přehledu najdete tabulku s podrobným rozpisem všech objednávek a celkových částek za vybrané období.
2) Statistiky produktů
Statistiky produktů se Vám zobrazí po rozkliknutí patřičného tlačítka. Najdete zde informace o 10 nejprodávanějších produktech.
Opět zde můžete filtrovat produkty dle časového období a stavu objednávky. Můžete tak zjistit který produkt se v daném časovém období nejlépe prodával, anebo o jaké další produkty mají Vaši zákazníci zájem a takto lépe naplánovat skladbu produktů vašeho e-shopu.
Pokročilejší statistiky - Google Analytics
Hledáte-li podrobnější statistiky k provozu Vašeho e-shopu, včetně podrobného přehledu návštěvnosti a přehledu objednávek, doporučujeme využít službu Google Analytics a to konkrétně funkci Měření elektronického obchodu.
S touto službou sbíráte a analyzujete data o nákupech a objednávkách ve vašem e-shopu. Tím sledujete vaše zákazníky, co a jak v e-shopu kupují. Služba sbírá informace o provedených objednávkách, hodnotě objednávky, konverzní poměry e-shopu a mnoho dalších užitečných dat.
Aktivaci měření elektronického obchodu provedete v administraci webových stránek v sekci /Služby/ pod položkou Google Analytcs, kde si povolíte možnost Měření elektronického obchodu.
Podrobnější informace k nastavení této služby se dočtete v našem článku Google Analytics - měření elektronického obchodu
Závěrem
Doufáme, že nově přidané statistiky e-shopu Vám výrazně pomohou v optimalizaci provozu a k lepším výdělkům Vašeho e-shopu.
Pokud by Vás cokoli zajímalo, anebo jste chtěli přispět nějakým podnětem na zlepšení naší služby inPage, tak nám zanechte zprávu níže v komentáři.
Přidat komentář
Přehled komentářů