Napojení na srovnávače zboží
Srovnávače zboží přináší e-shopům zpravidla kolem 20 – 30 % všech tržeb. Přitom jsou stále velmi levné a investice do nich se bohatě vyplatí. Produkty z vašeho e-shopu můžete nyní i vy snadno exportovat do srovnávačů zboží jako např. zbozi.cz, heureka.cz a další.
S propojením vašeho e-shopu na oblíbené srovnávače vám pomůže náš jednoduchý návod.
Přidání feedu pro srovnávače zboží
Nejdříve se seznámíme se souborem potřebným pro napojení na srovnávače zboží. Jedná se o XML feed, pomocí kterého srovnávače zboží (internetové katalogy) získávají informace o produktech ve vašem e-shopu. Při registraci do srovnávače pak uvedete URL adresu vytvořeného feedu, srovnávač si jej stáhne a zařadí vaše zboží do vyhledávání. Stahování XML feedu poté probíhá pravidelně několikrát týdně, takže jsou informace o vašich produktech stále aktualizovány.
XML feed v administraci inPage vytvoříte v sekci E-shop -> Srovnávače zboží tlačítkem Přidat feed.
V otevřeném okně ponechte zaškrttnuté políčko aktivní a vyberte ze seznamu požadovaný srovnávač. Akci dokončete tlačítkem Uložit.
Srovnávač byl úspěšně přidán a zobrazí se v seznamu i se základními informacemi a vpravo s funkčními tlačítky. Důležité pro vás je tlačítko s lupou, který otevře náhled XML feedu a kde získáte z adresního řádku jeho URL adresu, potřebnou pro registraci do srovnávačů zboží.
V tuto chvíli je feed pro srovnávač aktivní, avšak informace o vašem zboží nejsou zatím staženy. Nyní je třeba zaregistrovat e-shop do srovnávače.
Upozornění: Pro export zboží do srovnávačů je důležité mít u produktů nastavenou skladovou dostupnost a u kategorie zapnuté zobrazení ve feedu. Nastavení skladu provedete v sekci E-shop → Produkty a kategorie → editace konkrétního produktu na záložce Obsah a zobrazení ve feedu v E-shop → Produkty a kategorie → editace konkrétní kategorie na záložce Srovnávače. Nebude-li ani jedna podmínka splněna, pak se toto zboží do srovnávače nebude exportovat!
V případě, že po vás srovnávač zboží bude chtít doplnit jednotlivé parametry produktů, tak to nastavíte v u konkrétního produktu pod položkou dodatečné parametry pro srovnávač. Podrobnější informace k tomuto nastavení najdete v našem článku Parametry xml feedu pro srovnávače.
Pro srovnávače zboží Heurea a Zboží.cz inPage generuje Kompletní (Rozšířený základní) XML feed včetně tagu DELIVERY.
Registrace obchodu do srovnávačů zboží
Při registraci do srovnávačů zboží se zadávají podobné údaje a jsou to název e-shopu, IČO, kontaktní e-mail, URL adresu obchodu a URL adresu XML feedu.
Zboží.cz
Otevřete si tedy stránky serveru www.zbozi.cz a vyhledejte v zápatí stránky odkaz pro přidání e-shopu Přidat obchod. Kliknutím na odkaz se otevře stránka s kroky pro přidání obchodu. Podrobný návod pro přidání obchodu je popsán v seznam.cz nápovědě v článku Nápověda pro přidání obchodu do zbozi.cz.
Po úspěšné registraci e-shopu do srovnávače zboží, uvidíte v administraci inPage v tabulce srovnávačů datum stažení XML feedu.
Heureka.cz
Při přidání do srovnávače heureka.cz postupujete stejně. Přidáte v administraci inPage srovnávač a na stránce www.heureka.cz vyhledáte odkaz Přidat/upravit obchod. Jste vyzvání k přihlášení nebo registraci do účtu u heureky. Po přihlášení do vytvořeného účtu opět na úvodní stránce vyhledáte odkaz Přidat/upravit obchod a jste přesměrováni na formulář pro přidání obchodu. Vyplníte povinné údaje, uložíte a máte hotovo. Heuréka připravila pro své uživatele kompletního průvodce nastavením a funkcemi pro e-shopy.
Párování produktů vašeho eshopu s Heurekou je často oříšek. V článku Úprava kategorií pro správné párování produktů na Heureka.cz se dozvíte jak na to.
Google Nákupy
Google nabízí službu s názvem Nákupy, která je zaměřená na výběr a vyhledávání zboží. V zásadě funguje velice podobně, jako její populární konkurenti Zboží.cz nebo Heuréka. Uživatel zadá název hledaného zboží a Google mu nabídne seznam obchodů, kde je možné jej zakoupit včetně ceny.
Službu Google Nákupy je v současné době možno použít pouze pro obchodování v České republice pro platby v CZK.
Pro napojení inPage na Google Nákupy je nutné vlastnit účet u Google, pomocí kterého se přihlásíte do Google Merchant Center a vytvoříte si svůj zdroj dat pro přidávání produktů. Pro bližší informace doporučujeme prostudovat rozsáhlou nápovědu Google Merchant Center
Glami
Vyhledávač Glami byl založen v roce 2013 a neslouží jako obdchod, ale shromažďuje nabídku z módních e-shopů. Ve vyhledávači se mohou zobrazovat i Vaše produkty. Nejdříve přidejte v administraci inPage srovnávač a poté přidejte svůj obchod na stránkách Glami. Pro přidání obchodu je třeba se zaregistrovat.
Zmíněné srovnávače Zbozi.cz a Heureka.cz mají i službu pro Hodnocení obchodu. Napojení obchodu na tuto službu je zdarma a provedena automaticky po odeslání objednávky.
Více o této službě se dozvíte v článku Hodnocení obchodu u Heuréky, zboží.cz a měření konverzí eshopu.
Přidat komentář
Přehled komentářů