Správa objednávek v e-shopu
Z předešlých dílů našeho seriálu o E-shopu inPage jsme se dověděli, jak e-shop nastavit a naplnit. Nyní si ukážeme, jak spravovat objednávky a co systém umožňuje.
Nejlepší je si správu objednávek prakticky vyzkoušet. Proveďte tedy testovací objednávku zboží ve vašem e-shopu a po odeslání objednávky se přihlaste do administrace, kde se vám objednávky zobrazí v sekci Eshop → Objednávky.
Editace jednotlivých objednávek
V seznamu vidíte stav objednávky, číslo objednávky a další náležitosti. Na konci řádku jsou pak funkční tlačítka pro náhled objednávky, odeslání objednávky zákazníkovi, úpravu objednávky a její odstranění.
Zobrazit objednávku (Dodací list)
Po kliknutí na ikonu lupy se vám zobrazí náhled objednávky, který můžete vytisknout jako dodací list tlačítkem Tisk.
Odeslání objednávky zákazníkovi
Zákazníkovi lze znovu odeslat shrnutí objednávky s přidáním vlastního textu. Po kliknutí na ikonu obálky se otevře formulář s předvyplněnými poli a se shrnutím objednávky. Text můžeme upravit nebo přidat další informace o objednávce.
Úprava objednávky
Objednávku upravíme po kliknutí na tužku. Na zobrazené stránce vidíme seznam objednaného zboží, kontaktní, fakturační a dodací adresu zákazníka, telefonický a emailový kontakt, poznámku zadanou při objednávce, políčko se stavem objednávky a historií objednávky. Veškeré položky lze měnit.
Můžete měnit i obsah objednávky, tedy upravit či smazat produkt pomocí ikonek tužky a koše. Produkt může být i přidán vyplněním formuláře, který se ukáže po kliknutí na odkaz Přidat novou položku.
Při změně stavu objednávky můžete zaškrtnutím políčka Odeslat zákazníkovi upozornění na změnu stavu, poslat e-mail o změně. Dole pod tlačítky je vidět historie stavu objednávky.
V závislosti na GDPR má zákazník právo požádat o výmaz osobních údajů z vaší databáze, k tomuto účelu slouží tlačítko anonymizovat. Tlačítko je dostupné v náhledu a editaci objednávky. Smazání osobních údajů z objednávky je nevratné. Více o GDPR se dočtete v článku GDPR - Novinky v inPage.
Smazání objednávky
Objednávku smažete kliknutím na ikonu popelnice. Otevře se upozornění o smazání s tlačítkem odstranit. Po potvrzení bude objednávka smazána.
Uhrazení objednávek
U objednávek, které byly uhrazeny dobírkou, převodem či osobně, je třeba jejich stav změnit ručně.
Jsou-li objednávky hrazeny prostřednictvím platební brány GoPay či PayPal, je zákazníkům automaticky odesílána zpráva platební bránou o provedení platby a systémem inPage o zaplacení objednávky. Jejich stav se změní automaticky na zaplaceno.
Práce se seznamem objednávek
Hromadné úpravy
Objednávkám můžete hromadně upravovat stav, stačí vybrat objednávky zaškrtnutím políčka na začátku řádku, vybrat akci v poli pod seznamem a změnu potvrdit.
Filtr objednávek
Objednávky lze snadno filtrovat dle zadaných údajů, nebo je řadit dle data či stavu objednávky.
Export objednávek a zákazníků
Seznam objednávek nebo seznam zákazníků včetně kontaktních údajů můžete vyexportovat do souboru .csv a s údaji dále pracovat například v tabulkovém programu Excel.
Tým inPage
info@inpage.cz