0 Kč s DPH

Správa objednávek v e-shopu

Z předešlých dílů našeho seriálu o E-shopu inPage jsme se dověděli, jak e-shop nastavit a naplnit. Nyní si ukážeme, jak spravovat objednávky a co systém umožňuje.

Nejlepší je si správu objednávek prakticky vyzkoušet. Proveďte tedy testovací objednávku zboží ve vašem e-shopu a po odeslání objednávky se přihlaste do administrace, kde se vám objednávky zobrazí v sekci Eshop → Objednávky.

Editace jednotlivých objednávek

V seznamu vidíte stav objednávky, číslo objednávky a další náležitosti. Na konci řádku jsou pak funkční tlačítka pro náhled objednávky, odeslání objednávky zákazníkovi, úpravu objednávky a její odstranění.

Správa objednávek v e-shopu inPage

Zobrazit objednávku (Dodací list)

Po kliknutí na ikonu lupy se vám zobrazí náhled objednávky, který můžete vytisknout jako dodací list tlačítkem Tisk

Náhled objednávky (dodací list) v e-shopu inPage

Odeslání objednávky zákazníkovi

Zákazníkovi lze znovu odeslat shrnutí objednávky s přidáním vlastního textu. Po kliknutí na ikonu obálky se otevře formulář s předvyplněnými poli a se shrnutím objednávky. Text můžeme upravit nebo přidat další informace o objednávce.

Odeslání objednávky zákazníkovi v e-shopu inPage

Úprava objednávky

Objednávku upravíme po kliknutí na tužku. Na zobrazené stránce vidíme  seznam objednaného zboží, kontaktní, fakturační a dodací adresu zákazníka, telefonický a emailový kontakt, poznámku zadanou při objednávce, políčko se stavem objednávky a historií objednávky. Veškeré položky lze měnit.

Úprava objednávky v e-shopu inPage

Můžete měnit i obsah objednávky, tedy upravit či smazat produkt pomocí ikonek tužky a koše. Produkt může být i přidán vyplněním formuláře, který se ukáže po kliknutí na odkaz Přidat novou položku.

Přidat položku do objednávky e-shopu inPage

Při změně stavu objednávky můžete zaškrtnutím políčka Odeslat zákazníkovi upozornění na změnu stavu, poslat e-mail o změně. Dole pod tlačítky je vidět historie stavu objednávky.

Změna stavu objednávky v e-shopu inPage

V závislosti na GDPR má zákazník právo požádat o výmaz osobních údajů z vaší databáze, k tomuto účelu slouží tlačítko anonymizovat. Tlačítko je dostupné v náhledu a editaci objednávky. Smazání osobních údajů z objednávky je nevratné. Více o GDPR se dočtete v článku GDPR - Novinky v inPage.

Tlačítko anonymizovat v náhledu objednávky

Tlačítko anonymizovat v editaci objednávky

Smazání objednávky

Objednávku smažete kliknutím na ikonu popelnice. Otevře se upozornění o smazání s tlačítkem odstranit. Po potvrzení bude objednávka smazána.

Odstranění objednávky v e-shopu inPage

Uhrazení objednávek

U objednávek, které byly uhrazeny dobírkou, převodem či osobně, je třeba jejich stav změnit ručně.  

Jsou-li objednávky hrazeny prostřednictvím platební brány GoPay či PayPal, je zákazníkům automaticky odesílána zpráva platební bránou o provedení platby a systémem inPage o zaplacení objednávky. Jejich stav se změní automaticky na zaplaceno.

Práce se seznamem objednávek

Hromadné úpravy

Objednávkám můžete hromadně upravovat stav,  stačí vybrat objednávky zaškrtnutím políčka na začátku řádku, vybrat akci v poli pod seznamem a změnu potvrdit.

Hromadné úpravy objednávek v e-shopu inPage

Filtr objednávek

Objednávky lze snadno filtrovat dle zadaných údajů, nebo je řadit dle data či stavu objednávky. 

Filtrování objednávek v e-shopu inPage

Export objednávek a zákazníků

Seznam objednávek nebo seznam zákazníků včetně kontaktních údajů můžete vyexportovat do souboru .csv a s údaji dále pracovat například v tabulkovém programu Excel.

Export objednávek do .csv v e-shopu inPage

Tým inPage
inpage(zav)zoner.cz

Přidat komentář

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.