0 Kč bez DPH

Správa objednávek v e-shopu

Z předešlých dílů našeho seriálu o E-shopu inPage jste se dověděli, jak e-shop nastavit a naplnit. Nyní si ukážeme, jak spravovat objednávky a co systém umožňuje.

Nejlepší je si správu objednávek prakticky vyzkoušet. Proveďte tedy testovací objednávku zboží ve vašem e-shopu a po odeslání objednávky se přihlaste do administrace, kde se vám objednávky zobrazí v sekci Eshop → Objednávky.

Editace jednotlivých objednávek

V seznamu vidíte ID obejdnávky, stav objednávky, číslo objednávky a další náležitosti. Na konci řádku jsou pak funkční tlačítka pro náhled objednávky, opětovné odeslání shrnutí objednávky zákazníkovi, úpravu objednávky a její odstranění.

Správa objednávek v e-shopu inPage

Zobrazit objednávku (Dodací list)

Po kliknutí na ikonu lupy se vám zobrazí náhled objednávky, s funkčními tlačítky v horní části.

Náhled objednávky (dodací list) v e-shopu inPage

Upravit objednávku

Na prvním místě vidíme obsah objednávky, který lze dále upravit. Například na žádost zákazníka je možné položku z objednávky odebrat či upravit cenu nebo počet. Lze také přidat novou položku nákupu. 

Dále lze upravit Stav objednávky, adresa odběratele, fakturační a dodací adresa, telefonický a emailový kontakt a poznámka zadaná při objednávce, Pod těmito informacemi se nachází i výpis s historií objednávky.

Při změně stavu objednávky můžete zaškrtnutím políčka Odeslat zákazníkovi upozornění na změnu stavu, poslat e-mail o změně. Dole pod tlačítky je vidět historie stavu objednávky.

Úprava objednávky v e-shopu inPage

Tisk objednávky

 Objednávku lze vytisknout a použít jako dodací list. Po stisknutí tlačítka se Vám zobrazí náhled tisknuté objednávky a vyskočí okno pro tisk. 

Tisk objednávky/dodacího listu

E-mail zákazníkovi

Zákazníkovi lze znovu odeslat shrnutí objednávky s přidáním vlastního textu. Po kliknutí na ikonu obálky se otevře formulář s předvyplněnými poli a se shrnutím objednávky. Text můžeme upravit nebo přidat další informace o objednávce.

Odeslání objednávky zákazníkovi v e-shopu inPage

Fakturace

Objednávka bude naimportována do napojeného fakturačního systému. Napojení fakturačních systému se systémem inPage provedete v sekci E-shop → Fakturační systémy. 

Položka se zobrazí v případě, je-li ve stav objednávky vyřizuje se a vyšší.

Import objednávky do fakturačního systému

Anonymizovat objednávku

V závislosti na GDPR má zákazník právo požádat o výmaz osobních údajů z vaší databáze, k tomuto účelu slouží tlačítko anonymizovat. Tlačítko je dostupné v náhledu a editaci objednávky. Smazání osobních údajů z objednávky je nevratné. Více o GDPR se dočtete v článku GDPR - Novinky v inPage.

Anonymizace objednávky

Uživatel

Při vytvoření objednávky si může uživatel vytvořit uživatelský účet. Pokud tak učiní, objeví se mezi tlačítky položka Uživatel. Po kliknutí na tlačítko je možné upravit údaje uživatele. Správa uživatelských účtů je podrobně popsána v článku Registrace do e-shopu.

Registrovaný uživatel

Smazat objednávku

Objednávku smažete kliknutím na ikonu popelnice. Otevře se upozornění o smazání s tlačítkem odstranit. Po potvrzení bude objednávka smazána.

Odstranění objednávky v e-shopu inPage

Zásilka

Tlačítko je aktivní, je-li produkt odesílán prostřednictvím online zásilky. E-shop lze napojit například na Zásilkovnu v sekci E-shop → Dopravci - napojení a objednávky přepravované prostřednictvím napojených dopravců jsou dále zobrazeny v seznamu E-shop → On-line zásilky kde je možné spravovat.

Přepnutí na do detailu online zásilky

Uhrazení objednávek

U objednávek, které byly uhrazeny dobírkou, převodem či osobně, je třeba jejich stav změnit ručně.  

Jsou-li objednávky hrazeny prostřednictvím napojené platební brány je jejich stav změněn automaticky na zaplaceno. Zákazníkům je také automaticky odesílána zpráva platební bránou a systémem inPage o zaplacení objednávky.

Práce se seznamem objednávek

Hromadné úpravy

Objednávkám můžete hromadně upravovat stav,  stačí vybrat objednávky zaškrtnutím políčka na začátku řádku, vybrat akci v poli pod seznamem a změnu potvrdit.

Hromadné úpravy objednávek v e-shopu inPage

Filtr objednávek

Objednávky lze snadno filtrovat dle zadaných údajů, nebo je řadit dle data či stavu objednávky. 

Filtrování objednávek v e-shopu inPage

Export objednávek a zákazníků

Seznam objednávek nebo seznam zákazníků včetně kontaktních údajů můžete vyexportovat do souboru .csv a s údaji dále pracovat například v tabulkovém programu.

Export objednávek do .csv v e-shopu inPage

Tým inPage
info@inpage.cz

Web s doménou ZDARMA

Přidat komentář

Přehled komentářů