0 Kč bez DPH

SEO: Užitečné tipy – část 4.

Dnes se budeme v úvodu trochu věnovat číslům. Povíme si, kolik webových stránek se odkazuje na váš web. Tyto odkazy jsou totiž jedním z nejdůležitějších kritérií při posuzování stránek vyhledávači. Dále se dozvíte, kolik stránek z vašeho webu vyhledávač Google zná. Závěrem bude pár rad k titulku webové stránky.

10. Víte, kolik webových stránek na vás odkazuje?

Pokud jste si přečetli náš první díl SEO tipů, ve kterém jsme se věnovali zpětným odkazům, budou vás asi zajímat 2 otázky. Kolik webových stránek na vás odkazuje a které to vlastně jsou.

  1. Přejděte na stránky www.google.cz, případně do okna vyhledávače Google.
  2. Napište do vyhledávacího pole příkaz link: a název vašeho webu.

Příklad: link:czechia.com

kolik webů odkazuje na váš web

Obrázek ukazuje, že na tento web se odkazuje kolem 1 010 stránek. Všimněte si, že do tohoto čísla spadají i odkazy z vašich vlastních webových stránek.
Pozor! - neplatí přímá úměra, že čím vyšší toto číslo je, tím lepší pozici máte zaručenu. Velmi důležitá je kvalita těchto odkazů (stručně řečeno, čím vyšší mají tyto weby Page Rank a S-Rank, o kterých jsme si říkali v 1. díle, tím lépe).

TIP!
Zajímá vás, kolik webových stránek odkazuje na vaši konkurenci?  Místo vašeho webu zadejte stránky konkurence.

11. Kolik stránek z Vašeho webu Google zná?

K tomu, aby vyhledávač umístil webové stráky ve výsledcích hledání, musí je mít tzv. zaindexované. To znamená, že si postupně prochází webové stránky a dělá si jejich rejstřík.
Zajímá-li vás, kolik webových stránek z vašeho webu Google zná, zkuste do Google zadat následující příkaz.

Příklad: site:czechia.com
- ukazuje 5 950 = počet stránek v hlavním indexu Google.

kolik stránek indexuje Google

Pomocí tohoto příkazu také zjistíte, kolik stránek zná Google u vaší konkurence.

12. Unikátní titulek

Pokud by vás zajímalo něco více k titulku, kterému jsme se věnovali v prvním díle SEO tipů, máme tu další tip.
Každá webová stránka na vašem webu se věnuje jinému obsahu. Na některé stránce se věnujete detailu zboží, na další máte ceník nebo kontakty. Uvedený titulek by měl vystihovat obsah dané stránky. A protože má každá stránka jiný obsah, měla by mít i jiný, unikátní titulek.
Vámi napsaný titulek zaroveň používají internetové vyhledávače jako modrý text ve výsledcích vyhledávání. Pokud je titulek správný, usnadňuje orientaci a pomůže ve vyhledávání najít hledajícím lépe to, co hledají.

Co můžete udělat hned
1. Podívejte se přímo v internetovém prohlížeči, jaký mají vaše stránky titulek. (Kde najdu titulek?)
2. Pokud neodpovídá obsahu stránky – změňte ho – je to jednoduché. Upravíte ho administraci, pokud otevřete jakoukoli vytvořenou stránku – v záložce Optimalizace pro vyhledávače.
3. Doporučujeme, aby titulek stránky odpovídal hlavnímu nadpisu (Nadpis 1) na stránce.

 

V dalším díle si řekneme něco víc o internetových odkazech. A to jak o výměně odkazů, tak o jejím využití v sociálních sítích. Zároveň nás (a určitě i vás) bude zajímat, jak je to s 1. pozicí ve vyhledávání.

Chcete-li nám něco k našemu miniseriálu o SEO napsat, můžete nám zanechat zprávu v komentářích. Budeme se těšit na vaše příspěvky.

SEO seriál

 

Martina Kubíková
martina.kubikova(zav)zoner.cz

Přidat komentář

Přehled komentářů

  • SEO

    16. 8. 2011 7:35:36 | Jehlářová Veronika

    Dobrý den,

    díky užitečným tipům SEO jsem se podívala na informaci, kolik webových stránek na nás odkazuje a kolik stránek zná google, ale bohužel jsem byla zděšena. Pokud výsledky vychází správně, tak máme úplně mrtvé stránky. Chci se zeptat, jak je to možné, když mi SEO optimalizaci dělala vaše firma?
    Děkuji moc za brzkou odpověď.
    Jehlářová

    Odpovědět

  • re: SEO

    16. 8. 2011 8:55:20 | Martina Kubíková

    Dobrý den, napište mi prosím název webu, kterého se to týká. Vaše jméno jsem nenašla u nás v databázi, název domény bude jistější pro vyhledání.

    Odpovědět

  • RE: SEO

    16. 8. 2011 17:15:00 | Hana Medková

    Vážená paní Jehlářová, ta analýza site: nebo link: od google pracuje s odlišnými algoritmy (hlavně tedy těmi, které jsou na google napojeny) a to cca 23 z 25 vyhledávačů není. Každý vyhledávač zobrazí a vyhledá informace o stránkách na základě vlastního algoritmu, který bohužel blíže neznáme. Např. poměrnou část vyhledávačů, kam byla registrace vašich stránek provedena, vidí vyhledávač yahoo.com (je to něco na způsob google.com) ale např. yahoo nevidí odkazy na vaše stránky na google a naopak. Na stejném či podobném principu to může fungovat i u ostatních vyhledávačů.

    Provedli jsme analýzu vašich stránek přes www.seo-servis.cz (síla webu) - je tam níže na stránce počet webů odkazujících na vaše stránky, je jich 34 viz odkaz:
    http://siteexplorer.search.yahoo.com/search?p=www.kubistav.cz&bwm=i&bwmf=s&bwmo=d

    Vaše stránky proto nejsou "mrtvé", Google zná odhadem 122 stránek...to není „mrtvé“ číslo. Na klíčové slovo „kubistav“ jste na 1. místě ve vyhledávání. Určitě by neškodilo, kdyby jste SEO optimalizaci podpořili např. placenou reklamou či využitím nástrojů jako - etarget, adWords, adsans apod. Tyto nástroje Vám mohou pomoci dostat vaše stránky do povědomí celého internetu a mohou na vaše stránky přivést mnoho nových návštěvníků a potencionálních zákazníků.

    Odpovědět

  • Zrušení vyhledávače Site Explorer od Yahoo

    25. 11. 2011 10:09:57 | Martina Kubíková

    Poslední aktualizace k článku: Společnost Yahoo zrušila službu Site Explorer pro vyhledávání zpětných odkazů. Zdroj informací: http://404m.com/2011/11/23/yahoo-zrusil-site-explorer-konec-prehledu-zpetnych-odkazu/

    Odpovědět