Správa skladu a stavy objednávek
Máte rozsáhlejší e-shop na inPage a chtěli byste lépe spravovat jak skladové zásoby zboží, tak i vlastní objednávky?
V tomto článku si ukážeme, jaké možnosti správy skladu máte na inPage k dispozici, jak správu skladu nastavit a také jak správně pracovat se stavy objednávek.
Aktivace správy skladu
Správu skladu aktivujete v administraci webu v sekci Eshop → Nastavení eshopu → v části Správa skladu zaškrtnutím volby Zapnout správu skladu. Zapnutá správa skladu umožňuje vést evidenci počtu kusů každého produktu. Dále je jen na vás, zda aktivujete další možnosti.
Zobrazit stav produktu podle skladu - automaticky se dle počtu kusů produktu nastaví stav Skladem nebo Není skladem. Není brán zřetel na vybranou volbu skladové dostupnosti v editaci produktu a není možné koupit produkt, když není skladem ani v případě níže zaškrtnuté volby.
Zobrazit u produktu počet kusů - zobrazíte na webu u produktu počet dostupných kusů
Povolit koupit produkt, který není skladem - umožníte koupit produkt, i když není skladem.
Nastavení skladové dostupnosti
Jakmile máte aktivovanou správu skladu, přejděte k přidávání/úpravě produktů tedy do sekce Eshop → Produkty a kategorie → do editace produktu. V části Produkt se nachází políčka Sklad a Množství skladem, která jsou také u jednotlivých variant dotyčného produktu.
Ve výběrovém poli Sklad vybíráte skladovou dostupnost produktu, a to v případě, že nemáte aktivovanou volbu Zobrazit stav produktu podle skladu v nastavení e-shopu - viz výše.
Pole nabízí několik možných variant stavu skladu. Stavy odpovídají standardním parametrům na dostupnost zboží, které, vyžadují srovnávače zboží.
- Skladem = doručení do 0 dnů
- Na cestě = doručení do 3 dnů
- U dodavatele = doručení do 7 dnů
- Na zakázku = doručení do 30 dnů
- Vyprodáno = zboží není k dispozici
Do pole Množství skladem vyplňte počet dostupných kusů produktu. Po provedení objednávky je počet kusů produktu automaticky upraven. Není třeba je ručně upravovat. V případě že je počet produktů 0, tak produkt nelze na e-shopu objednat.
Objednávky a skladová dostupnost
Provedené objednávky a jejich stavy úzce souvisí se skladovou dostupností. Po provedení objednávky je automaticky snížen počet kusů produktu a je blokován pro zákazníka. Objednávky jsou spravovány v sekci Eshop → Objednávky. V seznamu vidíte jednotlivé objednávky včetně stavů, ve kterých se objednávky nachází.
Stav objednávky upravujete v editaci objednávky v části Stav objednávky, kde nastavíte aktuální stav zpracování objednávky výběrem jednoho ze stavů.
Popis jednotlivých stavů objednávky
- Nové objednávky poznáme dle stavu Objednáno. Následně upravujete stavy dle jejich následného zpracování.
- Po akceptování objednávky, upravte stav na Vyřizuje se, abyste dali vědět zákazníkovi, že na zpracování objednávky pracujete.
- Ve chvíli, kdy dojde k úhradě objednávky, upravte stav na Zaplaceno
- Pokud proběhne platba zboží přes platební bránu GoPay anebo PayPal, je stav automaticky upraven na Zaplaceno.
- Stav Odesláno nastavujete po předání balíku dopravci (např. Zásilkovna), kdy čekáte na doručení balíku zákazníkovi.
- Jakmile je objednávka doručena zákazníkovi změníte stav na Vyřízeno.
- Pokud platba zboží proběhla při předání balíku, je v tomto stavu automaticky zpracován i stav Zaplaceno, a objednávku je možné odeslat do fakturačního systému.
- Došlo-li ke stornování objednávky, vyberete možnost Stornováno a blokované položky budou opět dopočítány do správy skladu. V případě zaplacené objednávky je nutné řešit refundaci.
Při každé změně stavu objednávky je vhodné Odeslat zákazníkovi upozornění na změnu stavu. Stačí zaškrtnout volbu a změny uložit.
Nemáte-li zkušenosti s úpravou produktů či správou objednávek, nahlédněte do článků Vkládání a úprava produktů a Správa objednávek v e-shopu.
Přidat komentář
Přehled komentářů