0 Kč bez DPH

SEO: Užitečné tipy – část 3.

Dnes se zaměříme na pořadí nadpisů na stránce a řekneme si, jak moc jsou důležitá pro vyhledávače. Další oblastí, do které zabrousíme, jsou texty internetových odkazů, které používáme na stránkách. Nakonec stručně nastíníme problematiku opakování textů na webových stránkách.

7. Pořadí nadpisů na stránce

V SEO typech č. 2 jsme si říkali něco o hlavním nadpisu na stránce (H1). Na webové stránce ale často používáme nadpisů více. Důvodem je oddělení jednotlivých částí textu, které tvoří nějaký tematický celek. Tomuto celku pak přidělíme nadpis. Použít ho můžeme např. v případě, kdy na stránce s nějakým výrobkem popisujeme jednotlivé typy tohoto výrobku. Kromě oddělení tematických celků má jednu další výhodu - pomáhá zpřehlednit obsah webové stránky.

Nadpis 1 by měl být na stránce vždy jen jeden, ostatních nadpisů může být více. V inPage jsou jednotlivé nadpisy označeny jako Nadpis 1, Nadpis 2... (čím vyšší číslo, tím nižší úroveň nadpisu). Také platí, že hlavní Nadpis 1 je výraznějším písmem než Nadpis 2. To vše z důvodu lepší orientace na stránkách.

Příklad uspořádání nadpisů na stránce

Ukázka nadpisů na našem blogu

Nadpis 1

Nadpis 2

Nadpis 3

Nadpis 3

Nadpis 2

Je dodržování hierarchie důležité z hlediska SEO?

Není. Vyhledávače Google ani Seznam nepřikládají velký význam tomu, zda dodržujete pořadí od Nadpisu 1 až po Nadpis 6.
ALE: Velmi doporučujeme držet se tohoto pořadí kvůli validitě (platnosti) webu a celkové přehlednosti pro uživatele počítačů, ale i pro různá zobrazovací zařízení, kterým není jenom monitor. Minimálně je třeba dodržet hlavní Nadpis 1 na stránce.

8. Texty odkazů pro dobré SEO

Na úvod bychom si měli trochu připomenout, jaké typy odkazů se mohou na stránkách vyskytnout.
a) interní odkazy - odkazy v rámci vašeho webu, např. se v textu odkážete na jinou část webu, respektive jinou webovou stránku na vašem webu.
b) odchozí odkazy - odkazy z vašeho webu směřující na jiný, cizí web. Používá se třeba v případě, kdy se chcete odkázat na stránku dodavatele nebo firmy, se kterou spolupracujete.
c) zpětné (externí) odkazy - odkazy na váš web z jiných webových stránek. Věnovali jsme se jim v příspěvku Kvalitní zpětné odkazy vyhrávají.

Z hlediska SEO jsou pro nás důležité odkazy interní a externí. Protože externí odkazy na jiných stránkách neovlivníme, budeme se nyní věnovat správným textům v odkazech interních.
Pro lepší pochopení začneme dvěma typy odkazů.

a) Více informací zde.
b) Podívejte se na informace o výrobku XY.

V prvním případě je prolinkován výraz zde, tedy optimalizujete slovo zde. Mnohem lepší je ale v odkazech uvádět to, na co odkazujeme. Pokud chceme odkázat na stránku s bavlněnými koberci, použijte text: Více informací o bavlněných kobercích.

9. Opakování textu na stránkách - ano či ne

Občas se setkáme s případem, kdy se některé texty objevují na webu opakovaně. Např. opakujeme stejné informace v postranním sloupci na webu, nebo opakujeme texty na stránkách. Je pravda, že se někdy této duplicitě nelze vyhnout, ale pokud se stejné texty objevují až příliš často, mohou Vás vyhledávače penalizovat. Doporučujeme se proto těmto duplicitám vyvarovat, neboť mohou negativně ovlivnit pozici vašeho webu ve vyhledávání.

 

V dalším díle zjistíte, kolik webových stránek na internetu odkazuje na váš web, kolik stránek z vašeho webu Google zná a povíme si něco blíže k Titulku.

SEO seriál

 

Martina Kubíková
martina.kubikova(zav)zoner.cz

Přidat komentář

Přehled komentářů

  • zpětné odkazy

    5. 11. 2011 1:06:13 | miroslav čajanek

    Dobrý den. Použil jsem postum který zde uvádíte.Ke kontrole zp. odkazů a při zadání link:rivershop.cz se nezobrazilo vlbec nic.Přitom mám interní odkazy. Děkuji

    Odpovědět

  • re: zpětné odkazy

    7. 11. 2011 12:02:54 | Martina Kubíková

    Dobrý den, píšete, že máte interní odkazy. Příkaz link ale neměří interní odkazy, ale zpětné (externí odkazy). Viz SEO tipy 4. Příkaz link Vám tedy ukáže přibližný počet webů, které odkazují na Vaši webovou stránku rivershop.cz. Navíc se dívám, že Váš web má Google PageRank hodnocení 0, proto Google pravděpodobně vyhodnocuje počet externích odkazů jako 0.

    Odpovědět