0 Kč bez DPH

10 nejčastějších problémů s inPage a jejich řešení

25. 06. 2014

Na základě naší ankety jsme zjistili, že často požadujete funkci, která už v inPage je. Také se někdy opakoval požadavek na řešení problému, který již máme na tomto blogu vysvětlen. V tomto článku si ukážeme 10 nejčastějších dotazů a jejich řešení. Třeba zrovna vám tento článek pomůže.

1) Formuláře a jejich editace

O kontaktním formuláři jsme již psali v článku Kontaktní formulář - spojení se zákazníky, přesto nebude na škodu si některé věci připomenout. Pro názornost jsem nejdůležitější prvky vyznačil v obrázku stránky Nastavení formuláře, na kterou se dostanete přes sekci Nastavení:

Nejdůležitější prvky stránky Nastavení formuláře:

  1. Pokud nemáte ve formuláři žádný obsah, využijte Průvodce vytvoření stránek. Rychle tak přidáte nejčastější prvky do formuláře.
  2. V této sekci vidíte již vytvořená formulářová pole, jejich typ a zda se jedná o povinnou položku či nikoliv. Můžete zde pole editovat a také smazat.
  3. Zde můžete přidat novou položku do formuláře. Nejdříve vyberete typ, napište název (otázku) a zatrhněte, jestli je povinná, či nikoliv.
  4. Email kontaktního formuláře určuje, kam se budou všechny vyplněné formuláře odesílat, komu přijde zpráva emailem.
  5. Vyberte libovolnou neaktivní stránku, která bude zobrazena před vlastním formulářem. Může se jednat o pokyny k vyplnění, úvodní text formuláře apod.
  6. Odkaz na blog, kde nejadete pokročilejší návody na vytváření vlastních formulářů.

2) Měření a počítadlo návštěvnosti

Základní statistiku návštěvnosti inPage měří automaticky a najdete ji na nástěnce hned po přihlášení do administrace stránek, případně přes nabídku Služby => Statistika návštěvnosti.

Lepší přehled získáte, pokud umístíte na váš web počítadlo od TOPlist, návod Jak nastavit měření návštěvnosti stránek jsme vám již přinesli v minulosti.

Nejlepším a nejpřesnějším řešením je sledovat návštěvnost webu přes službu Google Analytics. Napojení stránek inPage na tento druh měření je snadný, více se dozvíte ve článku o Google Analytics.

3) Měření konverzí - sledování nákupů v e-shopu

Tento problém souvisí s bodem uvedeným výše. Pro sledování nákupů je nutné nejdříve napojit web na Google Analytics. Následně je možné si nechat vygenerovat měřící kód pro sledování nákupů, který je nutné umístit do stránky s potvrzením a poděkováním za objednávku.

Potvrzení objednávky může být jakákoliv aktivní stránka, kde v úvodu je umístěno poděkování a následně můžete při vypnutém WYSIWYG editoru (doporučuje se) vložit vygenerovaný kód z Google Analytics.

4) Jazykové mutace webu

Na inPage lze řešit cizojazyčné varianty vašich stránek pomocí domény 3. řádu (např. neco.nazevdomeny.cz), kde můžete zřídit program inPage ve variantě Lite. Cena programu je o 50 % nižší a jedná se o plnohodnotnou inPage jen bez mailové služby.

Před samotnou tvorbou si můžete nechat zkopírovat obsah i vzhled stávajícího webu na novou jazykovou mutaci. Dost si tak usnadníte další práci. Pro zkopírování dat je třeba poslat autorizovaný požadavek na email admin@zoner.cz.

Podrobný návod jak propojit weby pomocí vlaječek najdete v článku Jak vytvořit vícejazyčný web pomocí domén III. řádu.

5) Nahrazení slova "inpage" v URL adrese

Jistě jste si všimli, že všechny URL adresy stránek nebo článků obsahují za názvem domény slovo "inpage". Ve variantě programu inPage PREMIUM si můžete slovo "inpage" nahradit libovolným jiným slovem nebo řetězcem, např. www.nazevdomeny.cz/nazev-vasi-firmy/.

Pokud ná pošlete vámi zvolený řetězec na email admin@zoner.cz, obratem vám URL adresy změníme. Jen prosím myslete na to, že musíte upravit všechny odkazy uvnitř stránek.

6) Propojení s Facebookem - pluginy a jejich použití

Libovolný plugin z Facebooku můžete umístit kamkoliv do HTML kodu stránek, např. do patičky nebo pomocí vlastního boxu do postranního sloupce stránek.

V dřívějším článku Jak přidat na web tlačítko "To se mi líbí" od Facebooku najdete podrobný návod.

Ostatní pluginy jako např. like box a facebook komentáře, připojíte podobným způsobem.

7) Umístění ankety

Anketu můžete do systému inPage umístit pomocí služeb třetích stran. Na příslušné stránce si vygenerujete HTML kód, který potom vložíte opět do stránek jako vlastní box nebo přímo do článku.

Doporučujeme vyzkoušet tyto tři generátory anket:

8) Vkládání aktualit a novinek

Aktuality či novinky vytvoříte také snadno. Stačí vytvořit rubriku, kterou v panelu Nástroje => Prvky stránek vyberete v roletce jako aktivní. Všechny články (stránky), které přidáte do této rubriky, se pak budou zobrazovat v postranním panelu. Nezapomeňte vyplnit perexy článků případně do nich přidat i obrázek. Dost se tím vylepší vzhled vašich stránek.

Přesné návody Jak zobrazit obsah v postranním sloupci stránekPráce s rubrikami v inPage jsme vám přinesli už v minulosti.

9) Vkládání, velikost a obtékání obrázků

V nedávném návodu Obrázky v inPage jsme si ukázali, jak správně používat různé velikosti obrázků i v novém WYSIWYG editoru.

Obtékání obrázku nastavíte snadno pomocí tlačítek Zarovnat vpravo nebo Zarovnat vlevo, jen musíte obrázek nejprve umístit do nového odstavce.

Odstavce (bloky) si můžete v novém editoru velice snadno nechat ukázat pomocí nové funkce, více se dozvíte v článku Novinky 2014 - nový WYSIWYG editor.

10) Obnovení ze zálohy

Redakční systém inPage nabízí dva typy záloh:

  • záloha každé samostatné stránky
  • kompletní záloha celého webu

Jejich funce a použití jsme si ukázali v nedávném článku Zálohy a jak obnovit smazaný článek.

 

Věříme, že vám tento článek pomohl a nebo ukázal funkci, o které jste třeba ani nevěděli. Pokud si přeci jen nebudete vědět rady, neváhejte se na nás obrátit na inpage@zoner.cz.

Vladimír Souš
admin(zav)zoner.cz

Přidat komentář

Přehled komentářů

  • RE: Neviditelný e-shop

    4. 5. 2015 9:44:21 | Ondřej Jonáš

    Dobrý den Leo,
    aby byl eshop neaktivní, stačí si vytvořenou kategorii/kategorie nastavit jako neaktivní, tím pádem se nebudou zobrazovat a pokud odstraníte i položku E-shop z menu, tak se nebude zobrazovat vůbec. V budoucnu pak můžete libovolně kategorie opět zviditelnit a E-shop bude zase plně funkční.

    Odpovědět

  • Neviditelný e-shop

    3. 5. 2015 16:39:13 | Leona

    Dobrý den,založila jsem si web na zkoušku a pořád se jím prokoukávám.
    Klikla jsem hned na začátku na aktivaci e-shopu a ukazuje se mi pořád,nicméně bych jej chtěla skrýt na později,než si udělám stránky a později jej vystavit.Je to prosím možné? Děkuji za odpověď i na mail...Lea.:-)

    Odpovědět

  • RE: Vymazání komentáře

    9. 3. 2015 7:43:49 | Ondřej Jonáš

    Dobrý den Kajko,
    komentáře samozřejmě mazat můžete. U každé stránky, kde máte povolené komentáře, se zobrazuje modrá ikona (bublina) a číslo vedle ní, ukazující počet komentářů na této stránce. Po kliknutí na tuto modrou ikonu se dostanete přímo na výpis těchto komentářů. Následně je můžete dle potřeby libovolně mazat.

    Odpovědět

  • Vymazání komentáře

    7. 3. 2015 18:31:01 | Kajka

    Dobrý den,
    je možné vymazat komentář cizích osob? Mou stránku "napadli" propagační, identické, komentáře.

    Odpovědět

  • RE: stanislave

    14. 8. 2014 15:50:45 | Vladimír Souš

    Dobrý den,
    vložit měřící kod pro konverze můžete, ale nezjistíte přesně které zboží zákazník nakoupil. Pokud potřebujete takto přesné řešení, doporučuji Vám profesionální www.inshop.cz

    Odpovědět

  • bod 3

    14. 8. 2014 15:27:55 | stanislav

    bod 3 neřeší problém. abych mohl upravit měřící kód GA, potřebuji znát názvy proměnných jako jsou číslo objednávky, celková částka, abych je mohl přenést do měřícího kódu.

    Odpovědět