0 Kč s DPH

Napojení na srovnávače zboží

Srovnávače zboží přináší e-shopům zpravidla kolem 20 – 30 % všech tržeb. Přitom jsou stále velmi levné a investice do nich se bohatě vyplatí. Produkty z vašeho e-shopu můžete nyní i vy snadno exportovat do srovnávačů zboží jako např. zbozi.cz, heureka.cz a další.

S propojením vašeho e-shopu na oblíbené srovnávače vám pomůže náš jednoduchý návod.

Správa srovnávačů zboží

V administraci inPage přejděte do sekce E-SHOP -> v pravém menu dále klikněte na záložku SPRÁVA, kde naleznete odkaz s názvem Srovnávače zboží.

Správa srovnávačů zboží

Po kliknutí na Srovnávač zboží se vám zobrazí stránka, kde zatím nemáte nastaveny žádné srovnávače. Pro přídání si rozklikněte roletku Přidat srovnávač zboží a vyberte ze seznamu požadovaný srovnávač. Jakmile si vyberete, zaškrtněte volbu Aktivní a dokončete tlačítkem Přidat.

Srovnávače zboží

Pokud jste postupovali správně, zobrazí se vám potvrzení, že Srovnávač byl úspěšně přidán. Vámi zvolený srovnávač se pak zobrazí v tabulce, kde uvidíte základní informace. Kliknutím na ikonu tužky zobrazíte detaily.

Srovnávače zboží

V tuto chvíli je srovnávač aktivní, avšak informace o vašem zboží nejsou zatím staženy.  K tomu, aby se vaše zboží z e-shopu ve srovnávači zobrazovalo, je nutné nastavit dostupnost zboží u každého produktu.

Nastavení skladové dostupnosti zboží

Každý produkt e-shopu má možnost Nastavení stavu skladuToto nastavení je důležité pro export zboží do srovnávačů zboží.

Přejděte nyní v administraci do sekce E-SHOP, vpravo si zobrazte záložku KATEGORIE. V konkrétní kategorii si poté zobrazte seznam vašich produktů, kde následně klikněte na editaci kteréhokoliv produktu. Ve editaci vyhledejte řádek s názvem Vlastnosti produktu a zde vyberete skladovou dostupnost zboží .

Srovnávače zboží

Pokud u produktu ponecháte Sklad - Nezobrazovat, pak se toto zboží do srovnávače nebude exportovat! Jestliže chcete zobrazit produkty ve srovnávači, pak u produktů vždy vyberte jednu ze 4 možností (skladem, na cestě, skladem u dodavatele či neznámý) a změnu uložte.

Jakmile dokončíte nastavení skladu u všech produktů, můžete přejít k registraci vašeho internetového obchodu do srovnávače zboží.

Srovnávače zboží

Zboží.cz

Otevřeme si tedy stránky serveru www.zbozi.cz. U každého srovnávače by jste na hlavní stránce měli najít odkaz, který vám umožní přidat obchod do katalogu. Zpravidla bývá v zápatí stránky ve znění Přidat/upravit obchod. Kliknutím na odkaz se otevře stránka s formulářem, kam je nutné zadat informace o vašem e-shopu.

Ukázka správně vyplněného registračního formuláře:

Srovnávače zboží

  • Název obchodu: zadejte váš vlastní název obchodu
  • IČ: pro registraci internetového obchodu do srovnávačů zboží je nutné uvést IČ
  • Kontaktní email: zadejte váš platný email
  • URL obchodu: zadejte název vaší domény (http://www.vase-domena.cz)
  • URL feedu: adresu XML feed souboru získáte ve vaší administraci inPage u detailu Srovnávače zboží

Detail srovnávače zboží s adresou&nbsp ;XML feedu  zobrazíte v sekci E-SHOP -> SPRÁVA -> Srovnávače zboží a zde kliknete na tužku ve sloupci Editovat.

Srovnávače zboží

Zobrazí se vám detail s URL adresou XML feed souboru konkrétního srovnávače, kterou potřebujete zkopírovat do registračního formuláře srovnávače.

Srovnávače zboží

 

Po vyplnění údajů do formuláře ve srovnávači vše dokončíte tlačítkem Přidat.

Po úspěšné registraci e-shopu do srovnávače zboží, uvidíte v administraci inPage v tabulce srovnávačů datum stažení XML feed souboru, tím máte zaručeno, že Váš obchod je správně nastaven a zobrazen ve vyhledávání v uvedeném katalogu zboží.

Srovnávače zboží

Způsob nastavení srovnávače v inPage je stejný. Liší se jen zadávání údajů do srovnávačů, kde někteří vyžadují více informací

Heureka.cz

Při přidání do srovnávače heureka.cz postupujeme stejně. Přidáme v inpage srovnávač a na stránce heureka.cz vyhledáme odkaz Přidat/upravit obchod. Jsme vyzvání k přihlášení nebo registraci do účtu u heureky. Po přihlášení do vytvořeného účtu opět na úvodní stránce vyhledáme odkaz Přidat/upravit obchod a jsme přesměrováni na formulář pro přidání obchodu. Vyplníme povinné údaje, uložíme a máme hotovo.

Párování produktů vašeho eshopu s Heurekou je často oříšek. V článku Úprava kategorií pro správné párování produktů na Heureka.cz se dozvíte jak na to.

Google Nákupy

Google spustil službu s názvem Nákupy, která je zaměřená na výběr a vyhledávání zboží. V zásadě funguje velice podobně, jako její populární konkurenti Zboží.cz nebo Heuréka. Uživatel zadá název hledaného zboží a Google mu nabídne seznam obchodů, kde je možné jej zakoupit včetně ceny.

Službu Google Nákupy je v současné době možno použít pouze pro obchodování v České republice pro platby v CZK. 

Pro napojení inPage na Google Nákupy je nutné vlastnit účet u Google, pomocí kterého se přihlásíte do Google Merchant Center a vytvoříte si svůj zdroj dat pro přidávání produktů.

Co je XML feed?
jedná se o XML soubor, pomocí kterého srovnávače zboží (internetové katalogy) získávají informace 
o produktech ve vašem e-shopu. Uvedete-li URL adresu XML feed souboru při registraci e-shopu 
do srovnávače, pak si daný soubor srovnávač stáhne a zařadí vaše zboží do vyhledávání. Stahování XML feedu poté probíhá pravidelně několikrát týdně, takže jsou informace o vašich produktech stále aktualizovány.

Zmíněné srovnávače Zbozi.cz, Heureka.cz a Google nákupy mají i službu pro hodnocení obchodu. Napojení obchodu na tuto službu je zdarma a provedena automaticky po odeslání objednávky. Více o této službě se dozvíte v článku Hodnocení obchodu u Heuréky, zboží.cz a měření konverzí eshopu.

 

Tým inPage
inpage(zav)zoner.cz

Přidat komentář

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.