Základní seznámení s administrací inPage
Administrační rozhraní je nástroj, s pomocí kterého spravujete obsah webové prezentace. Díky jednoduchému ovládání administrace inPage, je tvorba kvalitní webové prezentace dostupná opravdu každému. Pokud jste začátečník, nebo jste se s inPage setkali poprvé, pak vám tento článek pomůže se seznámit s administrací inPage a poradí, jak začít.
Hlavička administrace
Hned po přihlášení si všiměte v hlavičce administrace vpravo jsou:
- název vaší webové prezentace, která vás po kliknutí přesměruje na náhled webu
- jazyk administrace, kde jsou k dispozici zatím základní překlady do slovenštiny, agličtiny, němčiny, maďarštiny a polštiny
- ikona signalizující stav vašich stránek - služba je v provozu, nastavení parkovací stránky či stránky v rekonstrukci.
- Můj účet obsahuje funkce pro správu účtu jako je např. možnost nastavení stavu webu, informace k emailovým službám a účtu FTP, samozřejmostí je možnost změny přístupových údajů a další. Více informací o možnostech v nastavení vlastního účtu se dočtete v našem článku Můj účet
1. Hlavní přehled
Po přihlášení do administrace uvidíte jako první stránku s Hlavním přehledem, který vás informuje o stavu webu, statistice obsahu webu, posledních editovaných stránkách, nových objednávkách v e-shopu, nových komentářích, statistice návštěvnosti, možnosti zapnout průvodce nastavením webu a vytvořením e-shopu a jako poslední o novinkách v administraci.
2. Stránky a rubriky
Texty, stránky či články viditelné na webu vytváříme v administraci inPage v sekci Stránky. Jednotlivé články pak můžete kdykoliv editovat, aktualizovat nebo nastavit jejich zobrazení v hlavním menu. Pro správu efektivních webových stránek je možno vytvořit Rubriky, do kterých přidáte související články. Díky rubrice se jednoduše vypíše seznam novinek, seznam produktů, ceník, atd.
Podrobný návod pro správu stránek a rubrik naleznete v článcích Práce se stránkami a Práce s rubrikami.
3. Obrázky a fotogalerie
Sekce Obrázky je určena pro nahrávání obrázků a tvorbu fotogalerií. Obrázky i fotogalerie mohou být použity jako součást článku nebo lze zobrazit přehled všech fotogalerií na webu. Dokonce můžete fotogalerii připojit i k článku či k produktu v e-shopu. Odkaz na kompletní fotogalerii lze také nastavit do hlavního menu.
Práce s obrázky a tvorba fotogalerií je popsána v článku Práce s obrázky a fotogalerií.
4. Soubory a složky
Nahrávání souborů a vytváření složek se soubory provedete v sekci Soubory. Následně můžete soubory na webu zobrazit jako soubor ke stažení nebo nastavit jejich zobrazení přímo v prohlížeči. Video a hudební soubory následně můžete zobrazit přímo na konkrétní stránce.
Základní instrukce k tomu, jak v inPage pracovat se soubory a odkazy se dočtete v článku Práce se soubory a vkládání odkazů.
Zajímá vás více o možnosti přehrávání video a hudebních soborů? Doporučujeme prostudovat následující návody:
5. Vytvoření E-shopu
E-shopové řešení je v inPage tvořeno se záměrem co nejjednodušší správy a nastavení. V sekci e-shop máte k dispozici odkazy potřebné ke správě objednávek, tvoření produktů a jejich kategorií, k zobrazení seznamu zboží, nastavení srovnávačů zboží, nastavení platby, dopravy a samotného e-shopu.
Zajímá vás více o možnosti a nastavení e-shopu v inPage? Doporučujeme prostudovat následující návod.
6. Komentáře
V této sekci lze spravovat, upravovat či mazat komentáře u článků, obrázků či produktů. Možnost komentářů lze zapnout v editaci jednotlivých prvků.
7. Menu a navigace
Menu je základní navigační prvek prezentace a proto je třeba věnovat zvýšenou pozornost při jeho tvorbě. Menu tvoříme v sekci Menu - Hlavní menu a lze do něj přidávat vytvořené stránky, rubriky, fotogalerie a další prvky. Menu lze dále rozšířit vytvořením submenu, které se zobrazí pod existující položkou.
Na webu lze použít i externí odkazy, což jsou odkazy na zajímavé a nejčastěji navštěvované webové stránky. Můžete je zobrazit v menu, v článcích nebo v boxu Oblíbené odkazy. Jejich nastavení se provádí v sekci Menu - Externí odkazy.
Jak si vytvořit menu a jak s ním následně pracovat se dočtete v článku Nastavení hlavního menu.
8. Vzhled webových stránek
Při vytváření webové prezentace v administraci inPage je dalším důležitým krokem volba šablony stránek spolu s motivem(ústředním obrázkem stránek) a logem. To vše nastavíte v administraci systému inPage v sekci Vzhled. Pro lepší rozhodování typu šablony je možné nahlédnout do vzorových webů. Pro vaše stránky můžete využít nabídky univerzálního motivu v bance motivů nebo můžete nahrát a použít svůj grafický motiv a zobrazit na něm svůj vlastní text motivu.
Pro bližší popis navštivte článek Výběr vzhledu.
Pro pokročilé uživatele nabízí administrace inPage možnost pohodlně měnit přednastavený vzhled šablon nebo strukturu vašich webových stránek pomocí CSS - Cascading Style Sheets, česky "kaskádové styly" (Vzhled → Vlastní styly CSS). Abyste takové změny mohli provádět, je nutné znát základy práce s CSS.
9. Služby
V inPage lze využívat různých služeb např. soubor nástrojů pro správce webu Google Webmaster Tools, Google Analytics či Google Search Console. Tyto nástroje vám mohou bezplatně a jednoduše ukázat zobrazení vašich stránek na Google, pomohou odhalit problémy a sdílet informace pro zlepšení viditelnosti vašich stránek. Služba Google Analytics vám umožní detailnější sledování statistik přístupů na vaše stránky.
S pomocí nástroje Smartlook můžete odhalit problémy s používáním webu a získat inspiraci pro další vylepšení svých stránek a služba AddThis slouží pro napojení vašich stránek na nejrůznější sociální služby (Facebook, Google+, Twitter, atd.) . Pokročilejší uživatelé si mohoué nastavit RSS feed.
Základní informace o službách které lze s inPage propojit naleznete v našem článku Napojení na externí služby
10. Obecné nastavení webu
V sekci Nastavení naleznete volby:
- Nastavení prostředí - měníte osobní nastavení pracovního prostředí systému inPage.
- Vzorové stránky - které stačí jen zkopírovat, upravit a zveřejnit.
- HTML hlavička stránek - nastavení univerzálního titulku a perexu webu. Je jedním z prvků tvorby webu, který byste neměli opomenout a který vám pomůže k lepšímu zařazení webu ve vyhledávačích
- Formuláře - ze kterých vás budou moci návštěvníci kontaktovat přímo z webu.
- Antispamová ochrana - proti komentářovému či diskusnímu spamu
- Kontakty - kontaktní údaje provozovatele zobrazené na webu.
- Základní stránky - úprava přednastavených odkazů administrace inPage např. Úvodní stránky, Kontaktní formulář, E-shop, Mapa webu atd.
- Přesměrování stránek - z adresy již neexistujícího článku na adresu nového článku.
- Soubor robots.txt- Zakazuje nebo povoluje robotům procházení určitých částí webu viz Meta tag "robots" a robots.txt
- Vyrovnávací paměť - položka slouží k vymazání vyrovnávací paměti, která dočasně uchovává data webové aplikace načtená ze serveru. Tedy může se stát, že data na serveru se změnila ale vyrovnávací paměť si stále drží stará data podobně jako paměť v prohlížeči, viz Vymazání vyrovnávací paměti.
Zastaralé blokové rozložení (Blokové rozložení vs dynamický obsah)
- Nastavení prvků - šablona webu má různé prvky, které lze částečně upravovat. Zde lze nastavit např. text titulní stránky, výpis článků na titulní straně, nebo zobrazení výpisu rubriky, kontaktů, oblíbených odkazů a další.
- Rozmístění prvků - prvkům webu (kontakty, aktivní rubrika, náhodný obrázek apod.) lze i měnit pořadí vždy v závislosti na vybrané šabloně. Každá šablona má rozdílný počet prvků i jejich rozložení.
Podrobné informace k možnostem a nastavení vaší webové prezentace v inPage naleznete v článku Nastavení webu.
11. Tlačítko rychlé volby
Poslední položkou menu je sekce rychlé volby. Pod kterou se ukrývají možnosti vytvoření rubriky, stránky, fotogalerie, přidání obrázku, vytvoření složky a přidání souboru a kategorie e-shopu.
V základu jsme si představili administraci inPage a v dalších článcích vás detailněji provedeme jednotlivými sekcemi.
Přidat komentář
Přehled komentářů